Zoeken Vraag het forum

Drijvende ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sjors

Al zo lang als ik me kan herinneren heb ik last van mijn darmen. Obstipatie afwisselend met diarree. Ook periodes met veel pijn (met name links vlak onder mijn ribben). ’s Ochtends ben ik vaak misselijk en ik heb ook regelmatig behoorlijk last van winderigheid. Hiermee ben ik al langs geweest bij de huisarts en nadat hij mijn verhaal had gehoord en aan me buik had gevoeld zei hij me dat ik PDS heb (zonder verdere onderzoeken).

Alleen is het me nu opgevallen dat ik al tijden drijvende ontlasting heb. Of ik nu diarree heb of niet. De kleur is naar mijn mening niet erg anders, misschien een beetje lichter.

Kan dit kwaad? Ik had gelezen dat dit kan wijzen op onverteerd vet? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

4 reacties
    Reageren
    Alice

Bij mij drijft mijn ontlasting ook altijd en ik weet zeker dat ik geen ziekte heb.

Reageren
    jolien

hey

op tv heb ik bij een dieetprogramma (van sonja kimpen) eens gehoord dat drijvende ontlasting gezond is …
    maar dan lees ik op internet dat het inderdaad door onverteerd vet komt …

dus voor mij is het ook een raadsel

maar ik heb dat ook wel af en toe eens

Reageren
    jeanette

waar ik inmiddels eindelijk via een
    BICOMapparaat achter ben gekomen is een overgevoeligheid voor gluten en melkprodukten en aardappelen en pitfruit en sommige appels.etc
    nu kan ik aan mijn herstel werken, joepie.
    het werkt via bioresonantie, een heel eenvoudig onderzoek en wordt meestal vergoed door Ziekenfonds of gedeeltelijk.
    maar ik heb er alles voor over om hier vanaf te komen.
    wie volgt?
    groet jeanette

Reageren
    Theo

Prettig voor jou dat je hierin geloot maar Bicom is allerminst bewezen, dus de werking is helemaal niet gegarandeerd.

Reageren
Reageer op: Drijvende ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.