- Luna8430 november 2017 om 20:16
Al sinds 1995 heb ik reflux klachten waarvoor ik op dit moment omeprazol 40 mg 1dd gebruik.
2 weken geleden is mijn galblaas verwijderd. De eerste dagen was ik misselijk bij alles wat ik at of dronk. Dat is nu over alleen heb ik toenemende klachten van brandend maagzuur in de nacht. Zodra ik ga liggen begint het boeren en is de pijn soms moeilijk te verdragen. Soms komt het maagzuur tot in mijn keel terug. Is dit bekend na een galblaasverwijdering?
Mijn hoofdeinde staat al op blokken zodat ik schuin lig zeg maar, echter is het niet helpend nu. Ik gebruik geen alcohol, rook niet en drink slechts een kop koffie in de ochtend.
9 reactiesReagerenMichael1 augustus 2022 om 15:4113 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd.Reflux klachten ‘s-nachts zijn mij sindsdien bekend. Neem als zuurremmer als profilaxe voor het slapen gaan, indien nodig, één theelepel zuiveringszout (natrium bicarbonaat)opgelost in een klein beetje lauw water. Op mijn nachtkastje altijd een strip Rennies.Eenmaal reflux in slokdarm heb je er een paar dagen last van.
ReagerenNanne4 april 2023 om 18:13Ik heb na galblaasverwijdering last van een drukkend gevoel thv de lever en een opgeblazen buik. In de nacht begint het in die streek te borrelen wat naar m’n maag trekt. Voel me dan misselijk en ga zweten. Het straalt uit tot in m’n armen. Heb soms wat een gal smaak in mijn mond. Kan niet meer tegen vet, alchohol enz
Reageren
In het ziekenhuis vinden ze het rare klachten maar ik zie op internet dat het galreflux kan zijn. Maagzuurremmers werken averechts. Iemand ervaring met een operatie. Klepje van de 12-vingerige darm naar de maag?Sylvia24 april 2023 om 05:42Ook ik heb na een galblaasverwijdering refluxklachten gekregen. Ik slik sindsdien 40g Pantoprazol maar het helpt ook niet voldoende. Ik eet niet vet, drink geen alcohol en eet in de avond niets meer.
Reageren
Ik ervaar in de nacht een drukkend gevoel thv de lever of waar mijn galblaas heeft gezeten en het gaat daar borrelen.
Het gal/maagzuur? Stroomt ook tot in mijn slokdarm en mond.
Kan een operatie dit terugdraaien?John (moderator)
24 april 2023 om 17:00Dat zou je dan toch met de MDL arts moeten bespreken. Die heeft namelijk alle informatie die nodig is om daar een goed antwoord op te kunnen geven
ReagerenEls25 juli 2024 om 14:41Hallo, is alweer tijdje geleden dat je dit schreef, ik heb nu hetzelfde maar ik ben er nu achter dat je juist te weinig maagzuur hebt. Dus maagzuurremmers werken averechts. Ik heb deze afgebouwd en slik nu van de vogel een plantenextractt voor een betere vertering van het voedsel. En ‘s avonds voor t slapen gaan 2 kauwtabletten van gaviscon duo. Het gaat al een stuk beter. De meeste nachten slaap ik nu goed, behalve als ik iets gegeten heb wat teveel voor mijn maag te verwerken is. Nu heb ik op internet gallbladder enzymen van de. Mercola gevonden. Ik hoop dat dit supplement mij nog meer helpt. (Ipv dr. vogel en gaviscon) ik hoop dat het met u al beter gaat.
ReagerenMario13 januari 2025 om 18:53En? Ik ervaar veel dezelfde klachten. Maar ben opzoek naar een oplossing?
ReagerenBientje17 maart 2025 om 01:47Ik.ben sinds kort mijn galblaas kwijt en ervaar ook galreflux.
Reageren
Ik had al reflux maar het is nu veel erger.
Mijn leven is een hel op die manierNinahope28 februari 2026 om 04:46Hallo, ik hen 5 dagen geleden mijn galblaas laten verwijderen en heb nu last van reflux.
Reageren
Ik vroeg me af hoe het nu met je gaat?Mel10 juni 2026 om 08:44Hallo allemaal
Ik sluit mij aan bij iedereen en zie dat er nog geen enkele oplossing is aangeboden.
Reageren
Ik ben alles aan het uitzoeken en zodra ik verbetering voel wil ik dit delen met iedereen die hetzelfde door maakt. Alles wat ik tot nu toe probeer laat mijn leven letterlijk vergallen.