- kst30 november 2017 om 09:50
Ik heb al jaren last van zachte stoelgang. Is dit normaal of ? Ik ga 1a2x per dag naar de wc. Heb nooit problemen met naar de wc te gaan maar mijn stoelgang heeft 6 dagen van de 7 geen vorm gewoon een soort vla. Nooit diarree. Is dit normaal?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 09:57Dat is dan ook een vorm van diarree.. Ga met de klachten naar de huisarts.
Reagerenkst30 november 2017 om 10:21eigenlijk heb ik hier nooit aandacht aan besteed omdat ik nooit last heb van mijn darmen ( ook moet ik maar 1 x per dag naar het wc, wat normaal is lijkt mij ) Enkel harde stoelgang heb ik zelden tot nooit. misschien ligt het aan mijn voedingspatroon. Diarree kan je het echt niet noemen het is gewoon dat de stoelgang vormloos is.
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 10:42Als je blubber/vla poept is dat ook diarree…
Reageren
Het kan zeker aan je voeding liggenkst30 november 2017 om 10:48het is allemaal begonnen toen ik naar de dominicaanse republiek ben geweest, misschien is er daar een virus in mijn darmen terecht gekomen 🙂 sommige dagen is hij wel hard.. dan zou hij toch altijd zacht moeten zijn of vergis ik mij hierin.
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 10:54Dat hoeft niet perse. Ik zou er toch wel even mee naar de huisarts gaan en een ontlastingsonderzoek laten doen op parasieten/bacteriën.
Reagerenkst5 december 2017 om 10:34Hallo Tandor,
Ben vorige week naar de huisarts geweest en die heeft mijn stoelgang + buik onderzocht. Buik voelde goed aan en uitslag van parasieten/bacterieen en evt darmkanker allemaal negatief. Nu zegt de huisarts dat ik waarschijnlijk een spastische darm heb of dat het komt door stress. Hij zegt we kunnen wel alles gaan testen zoals kijkoperatie aan de darmen of allergische testen maar hij vroeg mij of dit wel de moeite waard was. Omdat ik verder geen enkel ander probleem ondervind dan zachte stoelgang. Wat zou jij doen?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2017 om 15:40Ik zou je dan toch willen aanraden om dan toch eerst nog even af te wachten en een medicijn zoals Tempicol te gebruiken.Dat is verkrijgbaar bij de apotheek of de drogist en wordt gebruikt voor PDS/spastische darm
Reageren