Zoeken Vraag het forum

opgeblazen buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mieke

Paasvakantie 2016

Het begon in het vliegveld onderweg naar Venetiƫ. Ineens kreeg ik een dikke buik en ik klaagde erover tegen mijn moeder. De hele reis heb ik er last van gehad. Ik merkte toen ik neerlag, dat de buik plat werd. Ik deed daar wat aan fitness met mijn nicht om gezond te doen. Toen we terugkwamen was mijn buik er nog altijd. We gingen die dag gaan winkelen voor een kleed voor het bal. Toen ik de kleedjes paste, hield ik mijn buik in. Dit was de laatste herinnering die ik had aan die opgeblazen buik. Vanaf dat moment is het plots weggegaan en heb ik hem niet meer gezien.

November 2016

Ik kwam terug van een familiecantus met mijn nicht. In die nacht had ik enorm veel krampen, dit herinnerde ik me niet direct meer. Maar ik weet dat ik opstond met een opgezette buik (zonder pijn te hebben). Dit verergerde alleen maar. Hij stond op een moment zo dik dat alles spande en mijn buik dreigde te ā€˜ontploffen’ iedere keer ik inademde. Ik voelde me ook moe en slap. Dit kwam dan omdat ik tegen klierkoorts aan het vechten was. Rond de periode van februari was de buik al wat minder, maar de druk was er nog steeds. Na vele onderzoeken is er niet echt iets nuttig uitgekomen. Het enige wat men zeker wist, was dat er lucht in mijn darmen zat. Ik werd er steeds depressiever door en ik voelde me niet goed in mijn vel. Ik wist niet goed wat te doen. Ook had ik pijn in mijn buik telkens ik er op duwde. De pijn uitte zich in mijn darmen, mijn aars en soms tot in mijn onderrug. Ook toen weer, als ik me neerlegde was er geen sprake van een opgeblazen gevoel of buik. Ik voelde me opgelucht dat de druk weg was. Ā Nu zit ik er nog steeds mee en nog altijd weet niemand een echte verklaring te vinden.

iemand met gedeelde ervaringen of oplossingen?

Reageer op: opgeblazen buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiƫntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiƫntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.