Zoeken Vraag het forum

langdurige misselijkheid en buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • merel

hallo allemaal,

ik ben merel en ben 13 jaar. Sinds een half jaar heb ik heel vaak last van buikpijn, misselijkheid en een soort van maagzuur opboeren. Er zijn al heel veel onderzoeken gedaan zoals: parasieten, allergie enz, Er is helemaal niks uitgekomen. Het beheerst best wel mijn dagelijkse bezigheden. Ik zit ook op school, en daar heb ik het ook best lastig. Daarvoor ga ik ook naar een psycoloog. Ook ben ik de afgelopen weken naar een PDS hypnotiseur geweest. Toch voelt het voor mij nog niet helemaal goed, en ik word er best wel hopeloos van. Ik zou zo graag willen genezen en gewoon weer normaal mijn ding kunnen doen. Hebben jullie misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn? of ervaringen?

groetjes merel

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen klachten zijn die door stress en spanningen veroorzaakt worden. En dan is het inderdaad je maag die de problemen veroorzaakt.

Reageren
    Catootje

Goed voor je voeding zorgen met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Snelle suikers kunnen nogal ontregelend werken  In het westen eten we vaak veel brood met een beetje beleg. Beter zou zijn bijv een omelet of maaltijdsalade met een beetje brood.. Oplosbare vezels als psyllium, inuline en appelvezels zijn goed voor je darmen.

Verder is het zo dat veel mensen te weinig maagzuur hebben, waardoor de vertering niet goed verloopt en je last kan krijgen van brandend maagzuur. Goed voeding is dan belangrijk en er kunnen extra stoffen nodig zijn als magnesium, zink, jodium, vitamine B en D, omega 3 en carnosine. Misschien goed om je met je ouders te verdiepen in gezonde voeding en gezondheid. Dat kan ook een hoop onderzoeken schelen, al moet je wel een vinger aan de pols houden. soms kan er iets ernstigs zijn waar wel medische hulp voor nodig is.

Reageren
    merel

hallo,

bedankt voor jullie reacties! Wat zou er dan voor ernstigs aan de hand kunnen zijn?

,mvg

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet ernstig te zijn.

Reageren
    merel

aha,

ja zelf zijn we natuurlijk ook al naar de dokter geweest. Kwa allergie of wormen heeft hij mij laten bloedprikken, en mijn ontlasting moest ik inleveren. Voor de rest niks bijzonders uitgekomen, dus ik denk dat de dokter ook maar uitgaat van spanning. Heel erg bedankt voor je reactie!

ik hoor graag nog meer andere verhalen van mensen 🙂

Reageren
    Merel

Wat misschien ook nog belangrijk is om te vertellen is dat ik daarvoor ook nog een keer de buikgriep heb gehad. Dat was ergens in feb. Ik heb er geen last meer van gehad, maar in mei kwamen al mijn klachten. Ik weet niet of dit ermee te maken kan hebben? Of dat dat helemaal niet mogelijk is.

Reageren
    John (moderator)

Daar zou je geen last meer van moeten hebben . Ik denk toch dat het meer PDS klachten zijn.

Reageren
    merel

dat zou inderdaad kunnen. Goed, ik ben nu ook veel bezig met yoga en om mijn vitamines en mineralen aan te vullen, dus ik laat jullie wel wat weten, als het misschien wat beter met mij gaat…. Zou het toevallig ook met de puberteit te maken kunnen hebben?

Reageren
Reageer op: langdurige misselijkheid en buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.