Zoeken Vraag het forum

harde harde ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • onb

Hallo

ik heb hulp nodig aub, ik heb een ontlasting in me buik en ik heb al week ongeveer niet gepoept , en ik heb hele erge aambeien ze steken erg veel uit, ik wil die aambeien niet erger maken want ik wil zelf aanvragen voor aambeien, weet iemand aub hoe ik de ontlasting in me buik snel 2 dagen heel zacht laat maken, ik voel me echt niet op mijn gemak mijn buik zet veel druk en stress

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga morgen naar de huisarts. Die kan je een  recept geven voor Movicolon waardoor je ontlasting zacht wordt en je gemakkelijker kunt poepen. Daarnaast kan de huisarts dan ook meteen een zalf voorschrijven voor de aambeien.

Reageren
    Catootje

In elk geval zorgen voor evenwichtige voeding. Daarbij ook zorgen voor oplosbare vezels als psyllium, inuline, appelvezels en glucomannan. Ook lijnzaad – goed kauwen – kan helpen. Bij obstipatie kunnen ook tekorten spelen, zoals magnesium, vitamine B en D. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten, waardoor de darmwerking beter verloopt. En natuurlijk voldoende drinken en ook zorgen voor lichaamsbeweging. Vooral wandelen stimuleert de darmwerking. En zorgen voor de juiste ademhaling. Onze westerse Wc’s zijn eigenlijk niet zo goed voor je darmen. Het beste is een gehurkte houding. Met een krukje of squatty potty boots je dat na, waardoor het wat soepeler verloopt en je niet zo hoeft te persen.

Reageren
Reageer op: harde harde ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.