- onb31 augustus 2017 om 23:37
Hallo
ik heb hulp nodig aub, ik heb een ontlasting in me buik en ik heb al week ongeveer niet gepoept , en ik heb hele erge aambeien ze steken erg veel uit, ik wil die aambeien niet erger maken want ik wil zelf aanvragen voor aambeien, weet iemand aub hoe ik de ontlasting in me buik snel 2 dagen heel zacht laat maken, ik voel me echt niet op mijn gemak mijn buik zet veel druk en stress
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 september 2017 om 00:11Ga morgen naar de huisarts. Die kan je een  recept geven voor Movicolon waardoor je ontlasting zacht wordt en je gemakkelijker kunt poepen. Daarnaast kan de huisarts dan ook meteen een zalf voorschrijven voor de aambeien.
ReagerenCatootje1 september 2017 om 15:39In elk geval zorgen voor evenwichtige voeding. Daarbij ook zorgen voor oplosbare vezels als psyllium, inuline, appelvezels en glucomannan. Ook lijnzaad – goed kauwen – kan helpen. Bij obstipatie kunnen ook tekorten spelen, zoals magnesium, vitamine B en D. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten, waardoor de darmwerking beter verloopt. En natuurlijk voldoende drinken en ook zorgen voor lichaamsbeweging. Vooral wandelen stimuleert de darmwerking. En zorgen voor de juiste ademhaling. Onze westerse Wc’s zijn eigenlijk niet zo goed voor je darmen. Het beste is een gehurkte houding. Met een krukje of squatty potty boots je dat na, waardoor het wat soepeler verloopt en je niet zo hoeft te persen.
Reageren