- Unaniem13 augustus 2017 om 21:50
Goedenavond, sinds afgelopen donderdagochtend heb ik last van diarree (meerdere keren per dag), buikpijn, duizeligheid, keelpijn en koorts. Die woensdag ben ik teruggekomen vanuit Mallorca. De koorts is sinds vandaag gelukkig weg. De diarree wordt er niet minder op en ik heb (soort van stekende) gedurende buikpijn onderin de buik. Is dit gewoon een buikgriep? Wanneer zou het nodig zijn om langs de dokter te gaan?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2017 om 21:59Het kan ook een bacteriële infectie zijn. Neem morgen even contact op met de huisarts.
ReagerenAnoniem15 augustus 2017 om 10:05De doktersassistent gaf aan dat het een bacterie is en dat het er dus op neer komt dat ik de dagen moet afwachten. Ik voel me inmiddels weer goed, maar heb alleen nog meerdere keren per dag diarree. Is er dan niets dat ik tegen de diarree kan nemen? Bijv. Norit? Kan mij moeilijk 2 weken ziekmelden op het werk..
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2017 om 10:23Norit in ieder geval niet. Je zou een diarree remmer kunnen gebruiken, als het niet anders kan. Bij een infectie is diarree nodig of je darmen op te schonen. Je moet er ook rekening mee houden, dat als het een bacteriële infectie is, je collega’s ook zou kunnen besmetten.
ReagerenAnoniem15 augustus 2017 om 10:24Dan toch nog maar afwachten. Bedankt voor de snelle reacties!
Reageren