Zoeken Vraag het forum

Hele dikke aambei

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jas

Hey ik heb al lang last van aambeien en vandaag had ik een hele harde ontlasting waar ik zo hard bij moest persen nu is me aambeien dikker geworden echt het steekt uit , wie weet wat ik moet doen aub het laat me echt schrikken ben bang dat er wat erger kan gebeuren daarna

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er toch verstandig aan doet  om morgen even naar de huisarts te gaan. Iets heel ergs kan overigens  niet meteen gebeuren. Je moet alleen zorgen dat je ontlasting zacht is. Dus veel drinken 1,5 – 2 liter water per dag en vezelrijke voeding.

Reageren
    Jas

Dat kan ik dus niet want ik doe mee met de ramadan dus het is ook moeilijker , ik heb een aambeien zalf maar er staat op niet te gebruiken bij overgevoeligheid of hart aandoening of bij bloedende aambeien , ik had bloed bij mijn ontlasting dus ik denk steeds hoe ik aambeien kan verzorgen om het weer weg te halen

Reageren
    Catootje

Voor je ontlasting kan je Colon Clean proberen, waar psyllium en inuline zitten. Dat maakt je ontlasting wat zachter en vergemakkelijkt de stoelgang. Bij verstopping kunnen er ook tekorten spelen, zoals aan magnesium.

Verder goed voor je voeding zorgen. Beter ongeraffineerde producten eten. Zorgen voor voldoende lichaamsbeweging. Ook bijtijds naar het toilet gaan. Dan kan het zijn dat je wat extra stoffen nodig hebt. Stoffen als vitamine C, silicium en OPC werken gunstig bij aambeien. Silicium krijgen we vaak te weinig binnen. Het zit onder andere in gierst maar is ook in supplementvorm of in de vorm van celzouten verkrijgbaar. Onze westerse manier van op het toilet zitten is eigenlijk niet zo goed. Beter zou zijn een hurkende positie. Dat is wel na te bootsen met een klein opstapje bij het toilet of een squatty potty. Er zijn wel natuurlijke, uitwendige middelen bij aambeien, zoals middelen met hamamelis. Er zijn ook zalfjes met zink. Je zou je kunnen laten informeren bij een goede vitaminezaak. Als je overdag niet mag drinken dan goed drinken tijdens de avond/nacht.                                        http://www.sohf.nl/aandoening/aambeien

Reageren
    John (moderator)

Het is niet zo dat je tijdens de Ramadan 24 uur niet mag eten en drinken. Dus vocht en vezelrijke voeding kun je gebruiken. Alleen op andere tijden. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Jas

Isgoed , ik zal een afspraak maken , en alleen vezelrijke voeding proberen tijdens het eten in de avond en water

Reageren
Reageer op: Hele dikke aambei
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.