- Niempje1 juni 2017 om 22:01
Kunnen jullie me aub raad geven?
Ik ben de laatste maanden een beetje erg snel bang dat er iets ernstigs mis is met me. In alles zie ik grote problemen. Het afgelopen half jaar heb ik ook vaker de huisarts gebeld ivm. bang zijn voor darmkanker en borstkanker dan dat ik heb gedaan in heel mijn leven. Voor jullie beeldvorming: ik ben 26 jaar en een vrouw.
Ik kreeg maanden geleden last van aambeien, kraakhelder bloed bij ontlasting. Ben ik twee keer voor naar de huisarts geweest omdat het terug bleef komen, maar het was overduidelijk aambeien. Veel drinken en letten op eetpatroon was het gevolg en het ging mondjesmaat beter. Lange periodes geen last, heeeeel af en toe kwam het even terug als ik harde ontlasting had. Paar weken terug buikgriep gekregen, toen wel flink last van veel meer bloedverlies, ik zorgen gemaakt, huisarts gebeld, en de volgende dag was het alweer over.
Geen last meer gehad van bloedverlies, maar nu merk ik toch een paar druppeltjes wittige slijm op bij mijn ontlasting. Het kan zijn dat ik dit altijd al heb gehad en het me nu pas opvalt omdat ik tegenwoordig zo op mijn ontlasting let. Toch zit het me niet lekker. Verder geen last van bloedverlies of pijn in buik of iets dergelijks, gewoon last van paar druppels slijm.
Moet ik me nu zorgen maken, of sla ik weer te snel op hol?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 juni 2017 om 22:06Een beetje slijm bij de ontlasting is helemaal geen probleem. Je darmslijmvlies vernieuwd regelmatig
ReagerenNiempje2 juni 2017 om 23:41dank voor je reactie… toch nog niet gerust. Ik weet niet waarom maar blijf denken dat er iets mis is. Sinds paar weken ruikt mijn urine ook ontzettend scherp, zoals na het eten van asperges. Ik ben zo bang, en schaam me dat ik zo bang ben voor… misschien wel niets?
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2017 om 23:46Ga dan met de klachten naar de huisarts
ReagerenNiempje3 juni 2017 om 06:28Ik ben al zo vaak geweest… denkt u dat het nodig is dan? Vindt u het verontrustend klinken?
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2017 om 08:55Nee, maar dat antwoord had ik al gegeven. Â Het stelt jou alleen niet gerust.
ReagerenDenice6 juni 2017 om 08:34Als er slijm op de ontlasting ligt kan het ook zijn dat het afscheiding is vanuit de vagina. 😉 Dit is niet zorgwekkend maar heel normaal.
Mocht het slijm door de ontlasting heen zitten of bloed door de ontlasting heen en niet ‘er boven op’ ga dan naar de huisarts.
Nog steeds bezorgd? Maak een foto van de ontlasting en neem deze mee naar de Huisartsenpost​, de assistent die kan hier ook uit opmaken of er een afspraak nodig is :)!
Maak je niet te druk, want dan blijven de klachten zich alleen maar aanhouden.
Reageren