Zoeken Vraag het forum

Kan niet poepen, maar ik moet wel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jongen21

Hallo, ik heb vorige week donderdagavond een operatie gehad, hierbij is mijn ontstoken appendix verwijderd geweest, maar ik zit nu met het probleem dat ik maar niet kan poepen, maar ik heb wel de neiging om het te doen.

Ik heb na de operatie alleen maar 1 keer gepoept en dat was op zondag, ik eet vrij veel, dus ik heb geen idee waar dat eten allemaal naartoe gaat. Dus ik heb al 3 dagen mijn grote behoefte niet meer gedaan. Als ik de neiging heb om te gaan, dan ga ik zo snel mogelijk, maar eens ik op de pot zit, dan is die neiging weg of als die er nog is komt het niet, omdat het erg hard aanvoelt.

Is dat normaal?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel een gevolg zijn van de operatie.  Neem wel contact op met je huisarts, die kan dan iets voorschrijven zodat er geen verdere obstipatie ontstaat.

Reageren
    Jongen21

Ondertussen is het gelukt, was wel ff hard drukken, maar de pot zat redelijk vol :p. Ik voel me beter nu.

Ik zal het in ieder geval wel met de huisarts bespreken volgende week als ik de wonden laat nakijken. Misschien dat die iets laxerend zal voorschrijven.

Reageren
    Catootje

Heb zelf goede ervaringen met Colon Clean voor de stoelgang. Weet niet of dat in jouw situatie goed zou zijn.

Reageren
Reageer op: Kan niet poepen, maar ik moet wel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.