Zoeken Vraag het forum

Aambeien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarah

Helaas heb ik last van aambeien en woon ik ver bij een arts vandaan (woonachtig buiten Nederland). Nu heb ik wel zalf (pilex ointment) sinds twee dagen. Er verschijnt een wit plekje op de aambei. Is dit normaal? Teken van genezing/uitdroging?

13 reacties
    Reageren
    Sarah

Aanvulling: voedingspatroon is aangepast, gaat inmiddels goed. Ik heb er niet heel veel last van, kan gewoon alles doen. Maar de zwelling zit er nog en wil ik ook graag weg hebben 🙂

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad een teken van uitdroging zijn.

Reageren
    Sarah

Bedankt voor je snelle reactie. Het stelt me al een heel eind gerust!

Reageren
    Sarah

Er zit nu een open wondje op. Hoe kan ik de aambei het best verzorgen?

Reageren
    Sarah

Het wondje bloedt niet maar dat wat eerst wit was is nu rood, een wondje. Ik blijf het verzorgen met Pilex Ointment. Kan dit kwaad en hoe lang duurt het voor het over zou moeten zijn? Alvast bedankt weer!

Reageren
    Sarah

Nog een aanvulling: het doet niet erg pijn dus lijkt me geen ontsteking maar ik kan me vergissen?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Houdt het wondje goed schoon. Na iedere ontlasting spoelen met water en goed droog deppen. Gebruik geen open wateren om bijvoorbeeld te zwemmen. In de gaten houden dat er geen ontsteking ontstaat. Het zou beter zijn als je toch een dokter ernaar laat kijken.

Reageren
    Sarah

Oké bedankt. Tot die tijd de ointment blijven gebruiken of zo veel mogelijk droog houden?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijke vraag…. Ik weet niet hoe groot het wondje is…soms is het beter om er dan geen zalf op te doen.

Reageren
    Sarah

Al die moeilijke vragen van mij 🙂 het is klein. Het witte trekt langzaam weg en daaronder komt een rood plekje tevoorschijn. Maar het is niet open. De ointment is ook tegen infecties dus blijf die toch maar gebruiken… Bedankt voor het mee denken!

Reageren
    John (moderator)

Als het geen open wond is, kun je de zalf blijven gebruiken.

Reageren
    Sarah

De aambei is al flink geslonken en helemaal geen last meer van. Vanmorgen kwam er ineens spontaan een bloedpropje uit. Ik neem aan dat dit normaal is maar blijkbaar is er een klein wondje. Hoe houd ik dit het best schoon zodat er geen infectie ontstaat?

Reageren
    John (moderator)

Gewoon schoonhouden met water. Na iedere ontlasting.

Reageren
Reageer op: Aambeien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.