- Sarah5 mei 2017 om 10:47
Helaas heb ik last van aambeien en woon ik ver bij een arts vandaan (woonachtig buiten Nederland). Nu heb ik wel zalf (pilex ointment) sinds twee dagen. Er verschijnt een wit plekje op de aambei. Is dit normaal? Teken van genezing/uitdroging?
13 reactiesReagerenSarah5 mei 2017 om 10:53Aanvulling: voedingspatroon is aangepast, gaat inmiddels goed. Ik heb er niet heel veel last van, kan gewoon alles doen. Maar de zwelling zit er nog en wil ik ook graag weg hebben 🙂
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 10:59Dat kan inderdaad een teken van uitdroging zijn.
ReagerenSarah5 mei 2017 om 11:29Bedankt voor je snelle reactie. Het stelt me al een heel eind gerust!
ReagerenSarah6 mei 2017 om 07:18Er zit nu een open wondje op. Hoe kan ik de aambei het best verzorgen?
ReagerenSarah6 mei 2017 om 07:27Het wondje bloedt niet maar dat wat eerst wit was is nu rood, een wondje. Ik blijf het verzorgen met Pilex Ointment. Kan dit kwaad en hoe lang duurt het voor het over zou moeten zijn? Alvast bedankt weer!
ReagerenSarah6 mei 2017 om 07:29Nog een aanvulling: het doet niet erg pijn dus lijkt me geen ontsteking maar ik kan me vergissen?
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 09:25Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Houdt het wondje goed schoon. Na iedere ontlasting spoelen met water en goed droog deppen. Gebruik geen open wateren om bijvoorbeeld te zwemmen. In de gaten houden dat er geen ontsteking ontstaat. Het zou beter zijn als je toch een dokter ernaar laat kijken.
ReagerenSarah6 mei 2017 om 10:34Oké bedankt. Tot die tijd de ointment blijven gebruiken of zo veel mogelijk droog houden?
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 10:46Moeilijke vraag…. Ik weet niet hoe groot het wondje is…soms is het beter om er dan geen zalf op te doen.
ReagerenSarah6 mei 2017 om 10:59Al die moeilijke vragen van mij 🙂 het is klein. Het witte trekt langzaam weg en daaronder komt een rood plekje tevoorschijn. Maar het is niet open. De ointment is ook tegen infecties dus blijf die toch maar gebruiken… Bedankt voor het mee denken!
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 11:35Als het geen open wond is, kun je de zalf blijven gebruiken.
ReagerenSarah12 mei 2017 om 11:32De aambei is al flink geslonken en helemaal geen last meer van. Vanmorgen kwam er ineens spontaan een bloedpropje uit. Ik neem aan dat dit normaal is maar blijkbaar is er een klein wondje. Hoe houd ik dit het best schoon zodat er geen infectie ontstaat?
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 12:02Gewoon schoonhouden met water. Na iedere ontlasting.
Reageren