Zoeken Vraag het forum

Hulp?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rob

Hallo daar. Ik ben een jongeman, nog onder de 20, en ik loop al bijna 6 maanden rond met de hele dag door misselijkheid. De misselijkheid komt zo ’s ochtends opzetten en verdwijnt niet. Ik ben meerdere keer naar de dokter geweest. “Kom over een tijdje maar weer terug,” kreeg ik te horen, totdat ik er een keer zo vreselijk aan toe was dat ze me maar doorgestuurd hebben naar een internist. Bloedonderzoek gedaan (zo’n zes buisjes vol), maagonderzoek gehad, echo van de gehele buik. Resultaat: niks te zien, op zowel de echo als het maagonderzoek. Bloedonderzoek wees niks uit: geen leverafwijkingen. Wel een eerdere besmetting met het Epstein-Barr virus, maar de internist zei dat dat de klachten niet kon verklaren. En zo liep ik met lege handen het ziekenhuis weer uit. Na zoveel maanden een persoonlijke hel nog steeds geen antwoord.

Inmiddels m’n studie gestaakt, m’n baan gestopt, heel veel kilo’s afgevallen (was sowieso al niet zo dik, dus ben nu al helemaal een geraamte), maar nog steeds loop ik met misselijkheid rond. Wordt er heel moedeloos van. De rekeningen van m’n zorgverzekering lopen op voor geld dat ik niet heb en ik mis nu een heel jaar van een vervolgstudie hierdoor. Er is geen duidelijke oorzaak gevonden en nu vraag ik me af of iemand tips heeft? Ik gebruik nu al een paar dagen Iberogast met de hoop dat het misschien iets zal helpen, maar het lijkt niet zoveel te doen. Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen doen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gebruik je nog andere medicijnen, drugs of alcohol?
    Drink je vaak energy drink?
    Hoe is je ontlasting?

Reageren
    Rob

Geen andere medicijnen. Heb nooit drugs of alcohol gebruikt. Energy drink raak ik niet aan, goor spul. En ontlasting is verder goed. Geen afwijkingen in te zien.

Er is wel een vermoeden voor overgevoeligheid voor melk door de internist, dus dat vermijd ik nu wel een maandje ofzo. Komt omdat mijn misselijkheid vaak het ergste was na zuivelproducten.

Reageren
    John (moderator)

Een lactose intolerantie zou kunnen, maar dan is het vreemd dat je daar niet eerder last van hebt gehad.
    Probeer maar eens een tijdje lactose te vermijden. En dan kijken of het resultaat heeft

Reageren
Reageer op: Hulp?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.