- Anoniem2 november 2015 om 12:14
Ik heb na een B.A.L onderzoek op 28 augustus 2015 (waarbij ze je longen in fysiologisch zout zetten en een hapje eruit nemen) een klaplong opgelopen.
Foutje bedankt…Het is dus nu 8 weken geleden. Heb heel veel pijn gehad tussen mijn borstbeen ter hoogte van het hart. 4 dagen in het ziekenhuis gelegen voor pijnmedicatie. Daarna nog steeds veel pijn en nu ben ik nog steeds niet pijnvrij.. Ik heb nu pijn over mijn hele borst. Slaap ’s nachts op de morfine nog steeds! Waar komt die pijn vandaan? Heb 2 weken geleden een petscan gehad en alles is goed volgens hun. Ook een prednison pufje 3 dagen voor de petscan gebruikt om misschien de petscan voor te zijn mochten er wel ontstekingen zijn. Dit kreeg ik in een ander ziekenhuis (second opinion) Ik voelde mij niet serieus genomen bij mijn eerste arts. Bij mijn eigen ziekenhuis een andere arts aangevraagd en deze gekregen: Deze zei dat ik zelf moest weten of ik wel of niet met de puf doorging. Sorry maar als ik geen ontstekingen heb dan is dat toch niet nodig! Maakte niks uit. Kwam niet in het bloed en moest 3 mnd doorgaan of stoppen. Dus gestopt na een week te hebben gebruikt. Ga niet iets gebruiken wat niet nodig is toch? Maar waarom heb ik nu nog pijn en hoelang gaat dit nog duren? Krijg hier geen antwoord op. Word er zo verdrietig van. De doktoren snapten het niet van die pijn. Pff. Ze houden zich alleen bezig met de kwaal maar de napijn daar snappen ze volgens mij niks van.. Is het normaal dat het zo pijnlijk is en zo lang duurt?1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 november 2015 om 12:59Afhankelijk van wat er met je longen is gebeurd bij die ingreep, kun je daar best wel langer last van hebben.
Reageren
Een andere arts in hetzelfde ziekenhuis vragen heeft overigens weinig nut…die zullen elkaar niet bijten…..je had dan beter bij een ander ziekenhuis kunnen blijven/gaan.
Ik zou overigens wel het pufje blijven gebruiken. Het gaat nog steeds niet goed blijkbaar. Zo kun je infecties en ontstekingen wel voorkomen. Daarnaast kan prednison een pijnstillende werking hebben.