Zoeken Vraag het forum

Ruis bij uitademen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben net een week ziek geweest, koorts. Maar nu gaat het sinds gisteren veel beter. Toch heb ik sinds ong. 2 dagen last van een soort ruis bij het uitademen. Als ik inadem hoor ik niks, maar als ik uitadem hoor ik een soort brom, snurkachtig geluid. En op een gegeven moment moet ik dan weer hoesten. Ik kan zo niet goed slapen. Ik rook ong sinds mijn 17e en ben nu 19 jaar. Maar toen ik vorige week ziek werd besloot ik daar in ieder geval mee te stoppen op de hoop dat mijn keelpijn sneller over zou gaan. Ik heb tot nu toe nog niet gerookt, dus denk dat het daar niet aan kan liggen.
    Ik ben nog niet naar de huisarts gegaan, omdat ik daar niet zo van hou en die meestal toch zegt van oh het waait wel over… Maar wat denken jullie ervan? En hoe kan ik er voor zorgen dat het overgaat?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat wordt veroorzaakt door slijm dat in je luchtwegen zit. Op zich niet zo gek als net een week ziek bent geweest. Wellicht heb je een luchtweginfectie. Dat zou in de regel vanzelf over moeten gaan. Als je er veel last van hebt of de klachten blijven aanhouden ga dan even naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Oke, dan hoop ik gewoon maar dat het snel overgaat. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Reageren
    jose

ik ben dokter geweestvoor onsteking slijmvliezen na antibiotica…hij hoorde geluid uot mijn longen nu long foto heb wel stres er van

Reageren
Reageer op: Ruis bij uitademen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.