- DK060118 juli 2012 om 15:15
hallo allemaal.
ik weet niet zo goed of ik weer terug moet naar de huisarts.
ongeveer 4 weken geleden ben ik begonnen met hoesten,
na 2 weken was dit nog niet minder en ben ik naar de huisarts geweest.
Hierbij heb ik codeine tabletten van gekregen,
nou heb ik duidelijk aangegeven dat ik heel veel slijm ophoest,
en ik lees overal op internet dat je juist dan geen codeine tabletten moet gebruiken omdat dit voor een kriebel/droge hoest is.Ik moest dit eigenlijk 2 weken gebruiken, maar ben er na 1 week mee gestopt omdat ik totaal geen verschil merkte.
We zijn nu 2 weken ( bijna 3 ) verder, sinds ik de codeinetabletten kreeg, maar nog altijd last van deze vervelende en vastzittende hoest.
toch maar afwachten of dit over gaat?
omdat het misschien een virus kan zijn,
of toch maar weer terug naar de Huisarts?Zijn er meerdere mensen die dit eerder hebben gehad?
Groeten,
5 reactiesReagerenLana20 juli 2012 om 14:15Hai,
Je hebt een vastzittende hoest maar als het loskomt hoest je veel slijm. Mag ik vragen welke kleur slijm je ophoest?Lana
ps: Rook je?
ReagerenDK060123 juli 2012 om 05:31Lana26 juli 2012 om 11:16Ik zou zeker teruggaan naar de huisarts. Drie weken slijm ophoesten, daar word je toch doodmoe van? Kan het geen bronchitis zijn? Zelf heb ik astma/bronchitis. En misschien kun je in de tussentijd een honingdropje zuigen? Laat je weten hoe het verder gaat met je?
Groetjes
ReagerenJacky16 februari 2013 om 10:03OOk ik hoest al 3 weken. vastzittend slijm. heb fluimecil gebruikt, hielp niks. bij de huisarts geweest, die zie kan 6 weken duren, kom maar terug als je koorts hebt.Na een paar dagen weer terug naar de huisarts. bloed geprikt, en een ontstekinswaarde van 62 i.p.v. hoogstens 10. Nu een antibiotica kuur en codeine tabletten. Slijm komt wel los, maar ik vraag me af moet ik nu toch die tabletten blijven slikken, de antibiotica moet ik opmaken ja. Vraag me ook af hoe lang ik me nog een dweil blijf voelen.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2013 om 22:17Beste mensen,
Als de hoest weken blijft aanhouden en de antibiotica niet helpt, is het heel goed mogelijk dat je kinkhoest hebt. Kinkhoest heerst nl al een aantal maanden in Nederland.
Het is met een bloedonderzoek heel simpel vast te stellen. Er is speciale antibiotica beschikbaar voor kinkhoest.
Reageren
Kijk ook even op onderstaande link
http://www.kinkhoest.info/