- wietskuh17 juli 2011 om 03:19
Hallo allemaal,
Mijn zoontje (2,5) heeft een longinfectie (beginnent statdium. Hij heeft van de dokter antibiotica mee gekregen en die moet hij 3x perdag inemen. We zijn vrijdag 15 juli naar de dokter geweest en hij heeft die avond om 18:00 de eerste gehad.
hier is dat om
10:00
18:00
02:00Alleen ik werd rond 02:00 niet wakker van de wekker en schrok rond 04:30 wakker van de wekker… Ik heb hem het medicijn nu wel gegeven, maar vroeg me af of ik hem nou rond 11:30 – 12:00 (8 uur later) weer het medicijn kan geven of dat ik me gewoon aan de oude tijd moet houden (wat mij stug lijkt)
En ik wou vragen wat de gevolgen zijn van het te laat innemen van de antibiotica (in het begin van het gebruiken)?
Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te kunnen lezen, want maak me wel wat zorgen en voel me er rot onder 🙁
Alvast bedankt
Mvg. Wietskuh3 reactiesReagerenwietskuh17 juli 2011 om 03:21Ellen17 juli 2011 om 10:38Je kunt dit geneesmiddel op tijden geven die jullie beter uitkomen dat deze tijden, dus je kunt gerust schuiven en nieuwe vast tijden kiezen. Bijvoorbeeld voor het naar bed gaan, bij het opstaan, en ’s middags een pil. Antibiotica luisteren niet zo nauw als je hier schrijft. Maak je geen zorgen.
ReagerenRichard17 juli 2011 om 10:41Als je er maar drie per dag neemt, verspreid over de gehele dag. Je hoeft er dus niet meer ’s nachts voor op te staan hoor. Vraag nog maar even aan de assistente van de huisarts, die zal vast hetzelfde zeggen.
Reageren



