- annoniem19 februari 2026 om 20:48
ik denk dat ik een griepje heb, maar ik heb nog nooit zo’n hevig griep gehad.
symptomen:
-ik werd gisteren wakker met 37 graden koorts, vandaag was het 38,1 graden. later in de middag is dat weer gedaald naar 35-36 graden.
-ik had ook best wat last van mijn keel, vermoedelijk mijn keel verbrand. Dat heb ik wel vaker.
-Het vreemde is dat ik op het moment niet fatsoenlijk kan ademhalen zonder te hoesten, daarnaast is mijn rugpijn doorgetrokken naar mijn schouders, longen en rechter oksel
-sinds ongeveer 18:00 heb ik een licht drukkend gevoel op mijn borst, boven mijn linker en rechter ribben.
-hoofdpijn
-urine was donkerbruin, na +/- 2 liter water werd dat helderder en verdween de bruine tint.
paracetamol helpt niet goed.
ik heb ook veel water gedronken vandaag, ongeveer 3-4 liter. Dit hielp ook voor mijn keelpijn, echter, werkt dit ook niet meer.
weet iemand wat dit is / heeft iemand hier ervaring mee?2 reactiesReagerenannoniem19 februari 2026 om 20:55ik ben een aantal belangrijke details vergeten te noemen;
Reageren
ik heb weinig gegeten -> 2 plakjes bruin brood
hoofdpijn wordt minder als ik mij afsluit van licht en andere prikkels.
alleen als ik mijn ademhaling onder controle krijg terwijl ik lig, gaat de hoest weg. Maar de prikkel blijft.
Peter (huisarts)
21 februari 2026 om 00:13Heb je niet een keel/ luchtweginfectie?
Er waart momenteel veel rond in de lucht..
de rondgehoeste bacterieen, virussen komen vaak het eerst in je keel terecht waar de keelpijn (als afweer!) begint door het lymfe weefsel / amandelen (of resten). Daarna rukken de virussen op naar beneden (de luchtwegen, en naar omhoog: de neus, holtes..)
In de longen kan het een slijmreactie geven, kan gevoel van benauwdheid geven. Idem zo met de neus (bijholtes)..https://www.artsenzorg.nl/blogs/algemeen/verkoudheid
Reageren