Zoeken Vraag het forum

Snel buiten adem, stekende pijn in borst kast

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • DREN

Ik ben sinds een aantal weken snel buiten adem.
    Na een kleine wandeling of hele lichte inspanning ben ik kortademig en krijg ik hartkloppingen. Ook heb ik eens in de week een scherpe stekende pijn rechts naast en onder de linker tepel.

Wat kan dit zijn?

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Is een reden om je huisarts eea eens te laten onderzoeken. Kan een simpele spierkwestie zijn, maar ook een ontsteking (hartzakje, longen).
    Dus laat t controleren..

Reageren
    Jeanny

Sinds een week longontsteking geconstateerd door de ha. ( naar aanleiding door lang hoesten en vaak met koorts (7.9) en te gauw vermoeid.)
    Medicijnen gekregen prednison Sandoz 20 mg 1x per dag 2 tabletten en Amoxicilline capsules 500 gr 3x 1 capsule per dag gedurende 5 dagen. Momenteel heb ik geen koortsen meer gehad maar als ik hoest krijg ik een ontzettende pijn rechts onder de borst en trekt door naar de gehele rechterkant onder. Ook hoest ik dan slijm op en moet meteen snuiten met veel slijm. Dan ben ik zo moe van de pijn en neem dan ook nog paracetamol in maar dat helpt niet. Ik ben dan ook heel erg bang om te hoesten.
    Heb ik soms kanker?

Reageren
Reageer op: Snel buiten adem, stekende pijn in borst kast
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.