- DREN18 september 2025 om 21:07
Ik ben sinds een aantal weken snel buiten adem.
Na een kleine wandeling of hele lichte inspanning ben ik kortademig en krijg ik hartkloppingen. Ook heb ik eens in de week een scherpe stekende pijn rechts naast en onder de linker tepel.Wat kan dit zijn?
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
19 september 2025 om 21:04Is een reden om je huisarts eea eens te laten onderzoeken. Kan een simpele spierkwestie zijn, maar ook een ontsteking (hartzakje, longen).
Reageren
Dus laat t controleren..Jeanny15 december 2025 om 07:55Sinds een week longontsteking geconstateerd door de ha. ( naar aanleiding door lang hoesten en vaak met koorts (7.9) en te gauw vermoeid.)
Reageren
Medicijnen gekregen prednison Sandoz 20 mg 1x per dag 2 tabletten en Amoxicilline capsules 500 gr 3x 1 capsule per dag gedurende 5 dagen. Momenteel heb ik geen koortsen meer gehad maar als ik hoest krijg ik een ontzettende pijn rechts onder de borst en trekt door naar de gehele rechterkant onder. Ook hoest ik dan slijm op en moet meteen snuiten met veel slijm. Dan ben ik zo moe van de pijn en neem dan ook nog paracetamol in maar dat helpt niet. Ik ben dan ook heel erg bang om te hoesten.
Heb ik soms kanker?