De doktor zegt dat ik gezond ben maar ik adem maar 7-8x per minuut.. Moet ik het accepteren of vragen voor een 2nd opinie
Volgens mijn "yoga juf" is 6 tot 8 keer per minuut in rust heel goed.
En boven de 10 in rust al te veel.
Waarom wil je een second opinion,als je dokter zegt dat het goed is? Heb je er last van?
Ik lees online dat 7-8 heel erg weinig is en dat wanneer het lager zou zijn, je dood gaat..
Heb er geen last van! Gewoon beetje onzeker omdat het van de normale waardes afliggen (12-20x)
De meeste mensen ademen in rust tussen de 10 en 20 keer per minuut (één keer is in- en uitademen). Als je zit, in rust dus, heb je genoeg aan 4 tot 8 keer ademen per minuut. Bij jongeren onder de 18 jaar kan het iets hoger liggen in rust
Bij ons in de yoga groep zitten veel mensen met stress of hyperventilatie klachten,die dus veel te snel ademen. Ons wordt geleerd om te proberen in ontspanning in ieder geval niet boven de 10 te komen,liefst tussen de 6 en 8 en ik geloof niet dat haar intentie is ons te vermoorden🙈
Jij noemt een normaal waarde tussen de 12 en de 20, als ik in rust op 20 zit,hyperventileer ik. Als je er geen last van hebt,ligt jou waarde gewoon iets lager. Scheelt je yoga lessen😜
Ik adem via mijn buik en heb mezelf dat dan onbewust aangeleerd om rustig te ademen. Fijn om te horen dat ik de yoga kan overslaan XD
Alles zou dus in orde moeten zijn? Ik snap niet dat geleerde dan zeggen online dat 12-20 de waarde is en 6-8 gevaarlijk laag is. Waar gaat het dan mis?
Bedankt voor je berichtjes. Mijn onzekerheid is nu wat minder.
Succes met je yoga lessen!
Dank je.
Ik doe mn best net zo mooi rustig te ademen als jij gewoon vanzelf al kunt!
Voor ik ga slapen luister ik altijd naar engelse meditatie video's tegen anxiety. Vind de stem heel erg kalmerend en helpt mij om in slaap te vallen.
Wellicht ook iets voor jou?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!