- Hans D.20 april 2020 om 14:38
Hoi,
Ik kan maar niet stoppen met denken over wat net gebeurd is.
Ik ging naar de winkel en in het terugkomen hoorde ik een gigantische hoest, die niet al te gezond leek. Echt vanuit de longen.
Ik keek om me heen en op 4 meter afstand zag ik een zwerver op de grond liggen, die daarna ook gal begon over te geven. Ik heb toen de politie gebeld om even een kijkje te gaan nemen, want zelf ben ik daar niet voor geschoold.
Maar zit nu met een egoïstisch vraagstuk: is het bij 4 meter afstand ongeveer, hij aan de overkant van een smalle straat, terwijl er vandaag veel wind staat, eigenlijk realistisch dat ik kans zou hebben op besmetting met covid-19 door zijn hoesten zonder iets voor z’n mond te houden? Want alles leek er wel op dat deze man slachtoffer was van een longontsteking-achtig iets.
Of hoef ik daar helemaal geen zorgen van te maken?
Vriendelijke groeten,
Hans
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 april 2020 om 19:18Veel te ver weg
ReagerenRoeland23 april 2020 om 18:49Hey,
Ik heb eigenlijk een soort zelfde vraag over iets dat gebeurd is.
Ik zit er me nu al uren zorgen over te maken, en weet niet of dat nodig is.
Mijn vriendin en ik wonen apart. Ik alleen en zij bij iemand in de zorgsector (klein hospitaal, geen COVID-gevallen). Plus zij ziet al wat mensen voor haar werk ondertussen.
Af en toe lunchen we, elk met onze afstand bewaard en de regels meer dan in het achterhoofd.
Nu drink ik, op een onbewaakt moment en 3 uur nadat ze geluncht had, van haar glas per ongeluk.
Meteen beseft en alles uitgespuwd.
Is dit dan een grote kans op overdracht?
Stel dat ze het de voorbije dagen zou opgelopen hebben.
Roeland
ReagerenSuzan23 april 2020 om 19:56Hoi,
Denk dat dat wel mee valt hoor! Ik heb laatst ook uit een glas van een vriend gedronken die als fysio cliënten ziet en ik ben ook niet ziek geworden……
Groetjes Suzan
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2020 om 21:09Uitspugen had natuurlijk geen zin. Als het virus aan het glas gezeten zou hebben, had je het toch kunnen krijgen. Je zou in principe zo wel besmet kunnen raken.
Reageren