- Anoniem12 maart 2020 om 19:01
Hoi, ik wou graag even vragen hoe het nou precies zit met het coronavirus en mensen met astma. Mijn vriend heeft een prima weerstand daar niet van, maar hij heeft wel astma. En de panische meid die ik ben, ik ben extreem bang dat er een kans is dat hij gewoon dood kan gaan hieraan. Hij is 24 jaar oud. Ik moet er wel bij zeggen dat hij op jonge leeftijd aanzienlijk meer last had van zijn astma dan nu. Tegenwoordig zie ik hem op een dag een pufje nemen, soms twee, soms helemaal geen en op een slechte dag misschien 3 of 4 (vooral op extreem benauwde zomerdagen maar dat is nu niet van toepassing) maar ja hij heeft het dus gewoon wel alsnog. De antwoorden hierover lopen enorm uiteen zag ik online. De een zegt dat je er aan kan overlijden met astma en de ander zegt dat dat vooral met copd en mensen met longfalen zo is en dat je met astma voornamelijk alleen de klachten heftiger ervaart. Maar ik ben nu al de hele week hierover aan het piekeren en angstig hierover. Kan iemand mijn hoofd hier wellicht weer in een wat rustigere toestand krijgen met een duidelijk antwoord?
Groetjes
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 maart 2020 om 20:08Neem contact op met de huisarts of met de infolijn van het RIVM op 0800-1351
Reageren