Longfibrose

Hallo allemaal, even in het kort mijn verhaal. Het afgelopen jaar kreeg ik 2 longontstekingen, waarvan de laatste eind december. Ik heb het gevoel dat deze nog steeds niet volledig genezen is vermits ik ‘s morgens nog wat kortademig ben en nog wat ben blijven hoesten. Bij inspanning heb ik amper last van kortademigheid. Nu liet ik onlangs een scan maken en het verdict is gevallen op fibrose. Wat voor ons een hele slag was uiteraard.... nu gaan ze verder onderzoeken wat de oorzaak is. Ze twijfelen tussen reuma of chemische stoffen. Op internet vond ik dat chronische ziekten zoals de ziekte van crohn(waar ik ook aan lijdt), de oorzaak kan vormen voor nterstitieel longlijden. Wat de longarts ook zei was dat de eerste verschijnselen van longfibrose in 2016 al te zien waren op de foto’s. Maar nu,3jaar later is het duidelijker, doch miniem gevorderd. Nu is mijn vraag, kan ipf zo traag vorderen zonder behandeling?? Of is het dan duidelijk dat er een gekende oorzaak achter zit? Ben wat radeloos op zoek naar hoop... maar ik lees overal dat ipf een zeer slechte prognose heeft... dan vind ik die minieme vooruitgang zo tegenstrijdig??? Mvg

Reageer
Reageer op: Longfibrose
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief