Begin deze week begin een verkoudheid op te komen. Het begon met een schorre stem en keelpijn en dat trok zich langzamerhand voort tot een verstopte neus gepaard met een loopneus en nu ook stevig hoesten.
Eergisteren begon het hoesten maar toen die tijd was het nog mild. Gisteren was de hoest erg krachtig: zeer frequent hoesten en heel veel "power" erachter, dus zeer luid en zeer irritant. Het gaf me ook wat een drukken gevoel op mijn borst en een zeer doffe druk/pijn in mijn hoofd.
Vandaag is het hoesten nog even zwaar maar tikkeltje minder dan normaal. Heb hoestdrank gehaald en gebruik het nu maar merk nog niet veel verschil in mijn hoesten. Heb ook door veel tissue gebruik paar keer een bloedneus gehad, maar dat moet ik zelf nog even bij de huisarts na laten kijken of dichtbranden, omdat het lijk dat mijn bloedvaatjes in mijn linkerneusgat al een paar jaar een stuk zwakker zijn en makkelijk bloeden bij frequent niezen dan wat ik normaal heb gehad.
Vannacht ook flink nachtzweet ervaart ondanks dat ik het niet warm had. Mijn hele bovenlichaam was klets nat.
Kreeg een kleine schrik van mn leven onder de douche: Ik begon opeens slijm overtegeven, dat op zichzelf was geen probleem maar het ging gepaard met nog een bloedneus. Dacht even dat ik bloed opgehoest had.
Zijn er nog andere manieren om het hoesten mogelijk te verminderen? en komt de hoofdpijn voornamelijk van de druk?
De hoofdpijn kan door de druk worden veroorzaakt, maar kan ook door een bijholteontsteking worden veroorzaakt. tegen het hoesten kan de huisarts een middel voorschrijven. Ga dus met de klachten naar de huisarts
Zuivel en geraffineerde suiker beter even helemaal vermijden. Zorgen voor wat extra vitamientjes, vitamine C en D, en zink. Huismiddeltje vlierbessensiroop kan het ziekteproces wat verzachten. Er zijn ook wel natuurlijke middelen voor de luchtwegen, zoals helenium.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!