- RV15 december 2016 om 15:16
Hallo, ik heb al langere tijd last van benauwdheid en een drukkende pijn op mijn linkerborst. ook heb ik veel last van duizeligheid. Ben al 2 keer op de SEH geweest en hart en longen zijn OK. Zou dit met verkeerde ademhaling te maken kunnen hebben?? Als ik lees over chronische hyperventilatie herken ik wel veel van mijn klachten. Is chv middels onderzoek aan te tonen? Dat zou me wel geruststellen……..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 december 2016 om 15:42CHV zou met een bloedgasonderzoek kunnen worden vastgesteld.
Reageren
Je kunt ook de test doen op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/RV15 december 2016 om 16:03bedankt, mijn bloed is op de seh volgens mijn ook gecontroleerd op hyperventilatie maar daar hebben ze verder niets over gezegd. Ik las net dat de neuroloog ook een EMG kan doen om dit vast te stellen. Is dat een gangbaar en betrouwbaar onderzoek bij chv? Ik snak naar een diagnose….
ReagerenJohn (moderator)
15 december 2016 om 17:42mijn bloed is op de seh volgens mijn ook gecontroleerd op hyperventilatie Ik denk niet dat dat is gedaan. Met een regulier bloedonderzoek kan dat namelijk niet. Het meest betrouwbare is een bloedgasanalyse. Er moet dan namelijk worden gemeten hoeveel C02 er in het bloed zit. Een EMG is niet gebruikelijk.
Reageren