Zoeken Vraag het forum

groei sportende jongen van 14 jaar

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn zoon is net 14 jaar, 163 cm lang en sport elke dag 2 uur. Nu hebben wij het gevoel dat daardoor zijn groei vertraagd en dat hij dus later in de puberteit komt. Dit constateer ik doordat zijn ballen en penis nog niet ontwikkeld zijn hij wel wat meer beenhaar heeft maar voor de rest op andere plekken nog geen haargroei heeft. Ook zijn stem heeft nog geen verandering ondergaan, moeten wij hier actie op ondernemen of niet.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat doet hij voor sport?

Het kan ook gewoon een late puber zijn…
    En wat bedoel je met ballen en penis niet ontwikkeld?

Reageren
    Anoniem

Hij is een voetballer, dit doet hij al vanaf zijn 9e zeer intensief. In eerste instantie 4 dagen per week nu dus elke dag behalve zondag. Ik las net dat bij jongens in de pubertijd in eerste instantie hun ballen gaan groeien en daarna hun penis, ik zie geen van beide! Merk aan hem dat hij zich zorgen maakt over dat hij niet veel groeit qua lengte maar ook lichamelijk niet veel verandering ondergaat.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat het sporten daar invloed op heeft. Dat zou anders zijn als hij op maximale kracht, krachtsport zou doen.
    Ga naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen op groeihormonen en testosteron

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt voor deze reactie. Ga een afspraak maken met de huisarts.

Reageren
Reageer op: groei sportende jongen van 14 jaar
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.