- Anoniem28 januari 2014 om 14:28
rtje van bijna 13,ze lijkt in haar puberteit te zijn.heb nu al paar maal gezien dat ze zich masturbeert,dat ze met haar vingers in haar slipje zit en vlug over haar vagina vrijft ermee.als ik haar dan vraag wat ze doet en waarom ze dat doet zegt ze mij dat haar vriendinnen dat ook elke dag doen en als je het lang doet het een leuk gevoel is daarna wel. is dat wel normaal dat zo jonge meisjes dat elke dag gaan doen in hun puberteit?hoe kan ik als mama haar overtuigen om daarmee te stoppen?zou het wel niet leuk vinden moest ze het gevoel van een orgasme of van klaarkomen al hebben en ik als mama denk dat ze zich ook elke dag gaat masturberen dan. kunnen zo jonge meisjes al een orgasme beleven of al klaarkomen als ze zichzelf gaan masturberen?kun je het ook merken aan hun of ze zich gemasturbeert hebben of een orgasme beleeft hebben?ik als mama vind masturberenhelemaal niets.heb heemaal geen behoefte aan zelf,vandaar ik mss er tegen ben wel dat dochtertje het wel doet..hoe kan ik als mama haar uitleggen
1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 januari 2014 om 17:26Ik kan je bezorgdheid wel begrijpen maar denk ook dat je je onnodig bezorgd maakt. Masturberen maakt deel uit van de puberteit en is eigenlijk heel normaal. Het is een manier om je eigen lichaam te leren kennen. Ik denk ook niet dat je er iets tegen moet gaan doen. Dat zal alleen maar averechts werken. Dat je zelf de behoefte niet hebt of nooit hebt gehad wil niet zeggen dat je dochter die behoefde ook niet heeft. Ik zou je dan ook adviseren om daar niet tegen in te gaan en het al helemaal niet te verbieden. Ik denk dat je je gelukkig mag prijzen dat je dochter alleen nog maar masturbeert met 13 jaar. Er zijn namelijk genoeg 13-jarigen die al seks hebben. Dat is dan het andere uiterste. Daar zou ik me dan wel druk over maken.
Reageren
Jongens en meisjes in de puberteit, dus ook met 13 kunnen zeker een orgasme krijgen. En nee, je merkt er niets van en kunt het ook niet zien of ze een orgasme heeft gehad. Geef haar de vrijheid haar lichaam zelf te ontdekken.