Zoeken Vraag het forum

Puberteit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn zoon van 13 heeft nog geen natte droom gehad zover ik weet. Moet ik mij zorgen maken of hij wel zich normaal ontwikkeld.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Soms weten we niet alles wat er bij kinderen wel of niet gebeurd…….
    Bij de een is het wat eerder dan bij de ander…dat is geen reden om je zorgen over te maken. Heb je het wel eens met je zoon besproken? Krijgt hij wel spontane erecties?

Reageren
    Anoniem

Ik heb er met mijn zoon nog niet over gesproken. Ik heb hem nog niet betrapt dat hij deze heeft.

Reageren
    John (moderator)

Hij is 13……hij kijkt wel uit om daarmee niet “betrapt” te worden.

Praat er gewoon met je zoon over…vraag of hij ook ochtenderecties heeft, of natte dromen en of zijn voorhuid helemaal naar achter geschoven kan worden en of hij zijn penis ook dagelijks goed wast onder de voorhuid. Het zijn eigenlijk normale dingen om te bespreken.

Reageren
    Anoniem

Het zijn inderdaad normale dingen over te praten maar wel erg lastig om over te beginnen.

Reageren
    John (moderator)

Begin het gesprek met de voorhuid en het goed schoonhouden i.v.m. de hygiëne en het voorkomen van infecties. De rest volgt dan vanzelf

Reageren
    Anoniem

Het was een lastig gesprek met een vuurrode puber.
    Zijn persoonlijke hygiene kan beter. Maar hij heeft wel spontane erecties en s ochtends maar heeft nog geen schaamhaar. En nog geen natte dromen of als hij er zelf aan zit.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan me dat goed voorstellen. Heb ook pubers gehad..en was er zelf ook een…

Maar uiteindelijk goed om te doen. Het heeft in ieder nut gehad…
    Over de natte dromen en her schaamhaar zou ik me nog geen zorgen maken. Het kan overigens zijn dat hij iets later pubert maar dat is verder geen probleem

Reageren
    Anoniem

Tandor hartelijke dank voor je advies

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan…;-)

Reageren
Reageer op: Puberteit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.