Zoeken Vraag het forum

kind die elke ochtend speeksel overgeeft

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • bezorgde vader

Hallo,

Ik heb een zoon van bijna 4 jaar die elke ochend speeksel overgeeft. Daarna trekt hij bij het ontbijt, lunch en avondeten een vies gezicht bij het eten. Bij het eerste hap, gaat hij het heel langzaam kauwen en begon hevig door zijn neus te ademen. Daarna sprint hij naar de wc om alles over te geven. Ik ben al naar de huisarts geweest, maar die kon niks vinden. Die denken dat het te maken met de peuter-fase.

2 reacties
    Reageren
    Koen

Ik neem aan dat de huisarts je kindje goed onderzocht heeft en verder niets zorgwekkends heeft geconstateerd. tevens beschrijf je geen andere zorgwekkende symptomen.

Het speeksel is verder normaal van kleur, consistentie (dikker of dunner) en hij heeft geen last van verkoudheden of tranende ogen of benauwdheid?

Dus als het alleen het zich verzetten tegen het eten is dat je zorgen baart, dan neig ik ook naar de diagnose van de huisarts.

Reageren
    Maria

Tips: Betrek de kinderen bij het voorbereiden van de maaltijd. Geef vooraf stukjes rauwe groente. Eet samen met de kinderen. Geef diepe borden en handzaam bestek. Schep niet te veel tegelijk op. Leer een kind te proeven. Gebruik eten nooit als straf of beloning. Neem de tijd voor maaltijden. Eet niet te laat en zoek naar regelmaat.

Reageren
Reageer op: kind die elke ochtend speeksel overgeeft
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.