Peuter van 3 is verkouden. Ze hoest ook, maar tot nu toe geen koorts gehad. Ze werd net wakker en toen heb ik haar getemperatuurd. Ze had 36.3. Is dit niet te laag? Ze heeft vanavond niet veel gegeten, wel wat Griekse yoghurt. Is verder iets mager. Was vandaag best goed in haar doen. Moet ik hier wat mee doen?
Als je je zorgen maakt, kun je altijd even langs de huisarts gaan.
Die kan kijken of er een oorzaak is waarom ze te licht is en of daar iets mee gedaan zou moeten worden.
Het is normaal dat de temperatuur lager is tijdens de slaap en dus na het wakker worden.
En even een tip: op het tijdstip dat je je vraag stelde, krijg je vaak hier geen reactie meer,zoals je gemerkt hebt.Er zijn hier niet constant mensen aanwezig. Heb je eens een acute vraag, bel dan de huisartsenpost, daar zijn wel 24/7 mensen en zijn ook artsen waar mee overlegd kan worden. Ook die zijn hier niet.
Dankjewel voor je reactie!
Ik denk dat het is wat jij zei, omdat ze stil heeft gelegen en daardoor wat af is gekoeld. Ze had vanmorgen netjes 36.9.
Ik snap ook je andere reactie, ik dacht ik kan het altijd even vragen. Ik twijfelde of het een normale temperatuur was.
Vanaf wanneer is de temperatuur zorgelijk, onder de 36 graden?
Als ik me erge zorgen had gemaakt of als ze een zieke(re) indruk had gegeven dan had ik uiteraard echt de huisartsenpost gebeld.
Verder zijn zowel mijn man als ik beide mager, dus ze heeft het van geen vreemdeš¤
Nogmaals bedankt voor je tips en het meedenken!