- Peter6 juli 2019 om 19:54
Een vrouw met twee kinderen heeft een verleden met een gewelddadige man. I.v.m. de kinderen is er toen kinderbescherming in beeld gekomen. De vrouw verbrak de relatie met haar gewelddadige partner en deed het allemaal erg goed. Ze is nog steeds onder begeleiding van jeugdzorg.
Sinds een jaar heeft ze een nieuwe vriend. Een gewelddadige man met twee gezichten. Soms is hij heel lief met de kinderen, maar soms scheld hij vreselijk op ze. Toen het tweejarig jongetje erg moest huilen schreeuwde hij steeds: ”houd je bek, houd je bek”. Het kindje was aan het hyperventileren. Toen ik mijn zorgen naar de vrouw uitsprak, zei ze dat jeugdzorg achter haar staat en vind dat ze het goed doet. Haar nieuwe vriend heeft een agressieprobleem en een wietverslaving, maar werkt daaraan.Ik ben steeds getuige van de scheldpartijen (mijn hart breekt soms) naar de kinderen en vind het soms heel ver gaan. Ik vraag mij af of jeugdzorg hiervan op de hoogte is.
Wat kan ik doen, want dit gaat maar door. Hij breekt de zieltjes van deze twee jonge kinderen. Ze hebben het hard gehad bij hun biologische vader. Ze hebben nu herstel nodig.
Wat kan ik doen? Toch melden? Maar ik wil niet dat ze weten dat het van mij komt.
Groeten van iemand die zich zorgen maakt
1 reactieReagerenanoniem6 juli 2019 om 22:22Wat goed dat u signaleert! U maakt zich duidelijk ernstig zorgen. Er is een mogelijkheid om anoniem te melden bij Veilig Thuis. Zie onderstaande informatie:
http://Www.handelingsprotocol.nl:
Bij Veilig thuis bestaat de mogelijkheid om meldingen te doen waarbij ouders niet op de hoogte zijn wie er gemeld heeft. Dat is een anonieme melding. De naam van de melder is wel bekend bij Veilig Thuis, maar wordt dus niet bekend gemaakt richting ouders/kinderen. Het heeft niet de voorkeur om anoniem te melden, maar het kan wel.
In het algemeen geldt dat ouders op de hoogte worden gesteld van een melding tenzij er gevaar is voor de veiligheid van het kind of de melder. Dan wordt in overleg met Veilig Thuis gekeken op welke wijze er gehandeld moet worden.
Angst voor eigen veiligheid mag nooit een reden zijn om geen melding te doen van kindermishandeling of huiselijk geweld!
Reageren