Zoeken Vraag het forum

Bloedgroep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lotje

Hey,
    Ik heb onlangs ontdekt dat mijn vader en moeder geen kinderen kunnen krijgen met bloedgroep o (zij hebben namelijk o+ en ab-). Nochtans heb ik bloedgroep o. Hoe is dit mogelijk? Zijn er toch uitzonderingen waardoor zij wel een kind kunnen krijgen met o of ab?
    Bedankt!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In principe zou dat niet kunnen,maar er zijn wel uitzonderingen. Bespreek het met je ouders

Reageren
    Alias

Ben het eens met Tandor, maar wellicht eerst eens apart met je moeder. Deze uitkomst zou kunnen betekenen dat je vader niet je echte vader is. De vraag is dan heel lastig.. Ga je iets overhoop halen dat verstrekkende gevolgen kan hebben? Hoe is de band met je ouders en hoe is hun band met elkaar?

Als je zekerheid wilt zonder een van je ouders hiermee te confronteren, dan zou je een DNA test kunnen doen.

De vraag is hoe ver je wilt gaan en hoe graag ik je het antwoord wilt weten ten koste van alles.

Reageren
    John (moderator)

Niet de vader is wellicht wat te sterk aangezet…
    Er kunnen nog andere oorzaken zijn

Reageren
    Alias

Inderdaad, daarom zei ik ook dat ik het met je eens ben. En dat ze eerst met moeders praat ipv papa. 🙂

Ga ervan uit dat moeders gewoon eerlijk is. Heb ook geen idee hoe uitzonderlijk een afwijkende bloedgroep is. Mocht het in haar geval onmogelijk zijn, dan moet ze de afweging maken hoe ver ze wil gaan met het uitzoeken van de oorzaak.

Had mijn eerste uitleg misschien wat kort door de bocht neergezet.

Reageren
    Mary

Kan wel, mn vader had bloedgroep O, en moeder heeft AB bloedgroep . broer 0, zus en ik B. Zeker weten dat het beide mn eigen ouders zijn.

Reageren
    Alias

Dat is geen rare afwijking zoals bij lotje.

Reageren
    Lotje

Hey,

Bedankt voor jullie reacties.

Heb ondertussen eens samengezeten met mn moeder en ze zegt dat ik zeker 100% hun kind ben en dat er anders iets in het ziekenhuis moet gebeurd zijn. Om verdere chaos te vermijden zal ik het denk ik inderdaad hierbij laten.

Dankje!

Reageren
Reageer op: Bloedgroep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.