- Lotje19 januari 2019 om 16:20
Hey,
Ik heb onlangs ontdekt dat mijn vader en moeder geen kinderen kunnen krijgen met bloedgroep o (zij hebben namelijk o+ en ab-). Nochtans heb ik bloedgroep o. Hoe is dit mogelijk? Zijn er toch uitzonderingen waardoor zij wel een kind kunnen krijgen met o of ab?
Bedankt!7 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 januari 2019 om 18:25In principe zou dat niet kunnen,maar er zijn wel uitzonderingen. Bespreek het met je ouders
ReagerenAlias20 januari 2019 om 11:17Ben het eens met Tandor, maar wellicht eerst eens apart met je moeder. Deze uitkomst zou kunnen betekenen dat je vader niet je echte vader is. De vraag is dan heel lastig.. Ga je iets overhoop halen dat verstrekkende gevolgen kan hebben? Hoe is de band met je ouders en hoe is hun band met elkaar?
Als je zekerheid wilt zonder een van je ouders hiermee te confronteren, dan zou je een DNA test kunnen doen.
De vraag is hoe ver je wilt gaan en hoe graag ik je het antwoord wilt weten ten koste van alles.
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2019 om 13:08Niet de vader is wellicht wat te sterk aangezet…
Reageren
Er kunnen nog andere oorzaken zijnAlias20 januari 2019 om 13:59Inderdaad, daarom zei ik ook dat ik het met je eens ben. En dat ze eerst met moeders praat ipv papa. 🙂
Ga ervan uit dat moeders gewoon eerlijk is. Heb ook geen idee hoe uitzonderlijk een afwijkende bloedgroep is. Mocht het in haar geval onmogelijk zijn, dan moet ze de afweging maken hoe ver ze wil gaan met het uitzoeken van de oorzaak.
Had mijn eerste uitleg misschien wat kort door de bocht neergezet.
ReagerenMary20 januari 2019 om 16:20Kan wel, mn vader had bloedgroep O, en moeder heeft AB bloedgroep . broer 0, zus en ik B. Zeker weten dat het beide mn eigen ouders zijn.
ReagerenAlias20 januari 2019 om 16:54Dat is geen rare afwijking zoals bij lotje.
ReagerenLotje21 januari 2019 om 23:02
ReagerenHey,
Bedankt voor jullie reacties.
Heb ondertussen eens samengezeten met mn moeder en ze zegt dat ik zeker 100% hun kind ben en dat er anders iets in het ziekenhuis moet gebeurd zijn. Om verdere chaos te vermijden zal ik het denk ik inderdaad hierbij laten.
Dankje!