- kiki17 december 2017 om 11:02
Misschien kan iemand hier mij in de juiste richting helpen?
Mijn dochter, bijna 7 jaar, is veel te zwaar en ondanks een straks voedings schema gaat er geen gram af.
Ze kan veel dingen niet eten omdat ze er buikpijn en diarree van krijgt, zoals witbrood, slagroom en andere dingen.
Ze heeft het vaak Super warm, dan mag ik haar niet eens aanraken omdat dat te warm is.
Haar armen, boven kant rug en wangen zitten onder de kleine rode bultjes, een soort uitslag, gaat niet weg.
Ze is vaak moe, klaagt vaak over hoofdpijn, pijnlijke spieren.
Ze is wel heel druk, kan geen minuut stil zitten, speelt veel buiten (na enig aandringen).Ze is al vaak bij de huisarts en kinderarts geweest maar ik blijf horen dat er niets met haar aan de hand is, en toch weet ik dat er wel iets is. Zeker qua gewicht, als ik eerlijk kijk naar wat ze eet kan ze daar écht niet te zwaar van zijn…. Hopen op een groei spurt goed ik ook niet te doen, want ze is al heel lang voor d’r leeftijd…
Wie heeft enig idee in welke hoek ik moet zoeken??
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 11:08Het zou toch een voedselallergie kunnen zijn. Is dat al onderzocht?
Reageren
“Ze kan veel dingen niet eten omdat ze er buikpijn en diarree van krijgt, zoals witbrood, slagroom en andere dingen.”
Slagroom en witbrood is natuurlijk not done bij iemand met overgewicht en een strak voedingsschema.
Jullie houden je ook echt 100% aan het voedingsschema?kiki17 december 2017 om 11:18het slagroom en witbrood is iets wat we al heel lang weten, het schema is nu sinds een aantal maanden. Niet dat ze daarvoor wel witbrood en slagroom kreeg, want daar kan ze dus niet tegen.
ze is idd al getest op voedselallergien, dat blijkt allemaal negatief.
ik denk zelf aan haar schildklier maar niet alle symptomen komen daarmee overeen…
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2017 om 11:22Dan zou het goed zijn, om met de huisarts/kinderarts te overleggen om dat met een bloedonderzoek te controleren.
Reageren
Ze heeft als baby ook geen problemen gehad met voeding?