- Anoniem22 augustus 2016 om 00:50
Ik heb sinds ongeveer 1,5 jaar geen goed reukvermogen meer ik weet de oorzaak hier van want ik heb toen te veel neusspray gebruikt. Ik heb ook altijd het gevoel alsof mijn neus verstopt is waardoor dat gevoel nu normaal is geworden voor mij. Ben hier voor na de dokter geweest hij wees me door na de kno arts, de kno arts zei dat mijn neusvleugels een beetje waren opgezwollen. Hij zei dat ik dit met een operatie weg kon halen maar dat hij niet zeker wist of dit het daadwerkelijk was en of het zou werken. Hij zei dat voor deze operatie een narcose nodig is (wat ik best wel heftig vind). Mijn vraag is dus weet iemand wat het is? Of dat ik beter de operatie moet doen zonder te weten of het dit exht is en of het zal werken.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2016 om 08:33Dat is een beslissing die je alleen maar zelf kunt nemen. Er is inderdaad een redelijk risico dat een operatie onvoldoende resultaat zal hebben.
Reageren
Hoe lang ben je gestopt met het gebruik van de neusspray?Anoniem23 augustus 2016 om 00:11Ik heb het toen ongeveer een maand anderhalve maand gebruikt en dan elke dag een stuk of 3-4 keer dat was 1,5 jaar geleden.
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2016 om 08:19Dat zijn eigenlijk klachten die ontstaan als neusspray echt lang wordt gebruikt. En met lang bedoel ik dan langer dan 6 maanden. Ik de denk dus niet dat je klachten door de neusspray zijn veroorzaakt.
Reageren
Ga voor een second opinion naar een andere KON arts in een ander (academisch) ziekenhuis.