Zoeken Vraag het forum

Bultjes in keelholte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ongeveer 2 weken geleden heb ik best wel heftige hooikoorts aanvallen gehad. Hierdoor krijg ik soms ook extreme jeuk in mijn keel en ga ik heel erg schrapen (kikkergeluiden) met mijn tong over mijn gehemelte.

2 dagen later had ik ineens erg last van mijn keel, wat dus hoogstwaarschijnlijk door het keelschrapen is veroorzaakt. De dag erop voelde ik me echt ziek. Mijn klieren waren opgezet en ik heb ook verhoging of koorts gehad (heb het niet op kunnen meten). Verder was ik erg moe en heb ik toen veel geslapen en rustig aan gedaan.

Een dag later voelde ik me weer helemaal goed maar kwam ik erachter dat er dus allemaal bultjes in mijn keel zitten. Daarnaast was ik erg hees en had ik last van taai snot. Daarom voelde praten ook niet fijn en had ik een licht een zeurend gevoel bij mijn hals. Ook waren mijn klieren in de hals nog steeds opgezet en ben ik erachter gekomen dat ik bij mijn oksels ook een verdikking voel. Ik heb verder geen last meer van hooikoorts gehad.

Nu ben ik in totaal al ongeveer 1,5 week verder en zijn mijn klieren nog steeds een klein beetje opgezet en de vlekken nog niet weg. Ik ben al bij de dokter geweest maar die vond mijn keel er “rustig” uitzien. Ik heb bloed laten prikken om te kijken of het misschien Pfeiffer kan zijn. Hier zal ik maandag uitslag van krijgen.

Maar aangezien mijn huisarts mijn keel er vrij normaal uit vond zien en ik daar zelf anders over denk plaats ik het toch ook hier maar op.

De bultjes doen trouwens geen pijn en ik heb ook geen last van een naar luchtje. Ook lijkt het alsof er een erg witte aanslag op mijn tong zit maar dat komt door de kwark wat ik zojuist heb gegeten :p

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan ook niets bijzonders in je keel zien.

Reageren
Reageer op: Bultjes in keelholte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.