- Anoniem15 juni 2016 om 20:41
Hallo iedereen,
Ik heb in februari otoplastieken laten aanmeten voor het motorrijden. Na het opmeten had ik wat druk op de oren, maar dacht dat dit vanzelf weg zou trekken. Helaas was dit niet het geval en na 3 dagen langs de huisarts geweest. Er bleek een prop in mij rechter gehoorgang te zitten en ook was er een kleine onsteking aanwezig. Na het uitspuiten van het oor en een week antibiotica was het oor weer “vrij”. Helaas heb ik sinds februari nog steeds druk op mijn trommelvliezen. De huisarts heeft mij een aantal neussprays voor geschreven maar helaas heeft dit niet geholpen. Ik kan helaas ook niet goed over neussprays want mijn neus is hier erg gevoelig voor. Het slijmvlies zwelt snel op, hiervoor ben ik 2 keer geopereerd.
Omdat ik over 3 weken op vakantie naar Indonesie ga maak ik mij zorgen over de vlucht. Maar natuurlijk wil ik ook van de klachten af. Volgens mij wordt de druk erger als ik autorij of bij lichamelijke inspanning. Mijn oren “klaren” lukt wel zoals het hoort.
Heeft iemand tips voor mij om van deze klachten af te komen? De huisarts wil mij tot zover helaas nog niet doorverwijzen.
Alvast bedankt!
Groeten Jan
3 reactiesReagerenAnoniem15 juni 2016 om 21:02Vergeten te vermelden dat de klachten afnemen in bijv. het weekend als ik minder in de auto zit.
Groeten Jan
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2016 om 21:39Het is best mogelijk dat er wat vocht achter het trommelvlies zit. Het kan best wel even duren voordat dat vanzelf weggaat. Voor de vliegreis, zou neusspray wel een optie kunnen zijn wat je oren betreft…
Reageren
Maar je huisarts had je na 4 maanden toch wel door mogen sturen naar de KNO arts bij aanhoudende klachten.
Misschien moet je eens een goed gesprek met je huisarts hebben…….jij bent degene die klachten blijft houden en de huisarts kan het niet oplossen.Anoniem16 juni 2016 om 08:49Beste Tandor,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb voor vandaag weer een afspraak met de huisarts en ga nu weer vragen naar een doorverwijzing. Ik ga over 2 weken op vakantie dus naar de kno kan ik waarschijnlijk niet meer. Ik begin steeds nerveuzer te worden voor de vlucht omdat ik bang ben dat er iets mis gaat. Helaas “ploppen” mij oren niet waarna de druk afneemt. Als ik vanaf de onderkant van mijn oor richting mijn hals druk zet, verdwijnt de druk tijdelijk.
Nu maar hopen dat alles goed tijdens de vlucht.
Reageren