- Anoniem17 november 2015 om 19:51
Hallo,
Al een langere tijd heb ik last van een witte en achterop mijn tong een gele tong. Ik gebruik een Orabrush tongreiniger om het witte en gele aanslag te verwijderen. Dit lukt dan ook redelijk alleen krijg ik het helemaal achterop mijn tong niet weg.
Het probleem is dat wanneer mijn tong weer mooi roze/rood is en ik ga eten, het witte en gele aanslag direct weer terug komt. Hierdoor blijf je bezig.
Is hier een andere oplossing voor of moet ik er mee leren leven? Ik drink overigens genoeg water waardoor mijn mond vochtig blijft. Ook houd ik mijn mond altijd goed schoon door 2 á 3 keer, na het eten, per dag mijn tanden te poetsen.
Met vriendelijk groet
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 november 2015 om 19:55Ga eens naar de huisarts en laat ernaar kijken. Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn
ReagerenAnoniem17 november 2015 om 20:27Ik heb dit ook. In tijd van stress heb ik het iets meer. Heb gevraagd toen ik bij tandarts en mond hygenienist kwam gaven die aan dat heel veel mensen achterop tong wit/gelig hebben dat is erg normaal. Witte tong is ook niet erg, vooral niet als je een ruwe tong hebt bijvoorbeeld want dan blijft er snel restjes achter. Ook als je bij slapen door je mond ademden zou, krijg je vaak iets wat witte aanslag. Als het heel erg is kan het ook schimmel infectie zijn.
Reageren