- Anoniem2 oktober 2015 om 10:39
Hallo,
Ik heb een vraag. Vanochtend stond ik op, met een nogal droog gevoel in mijn neus. Ik besloot mijn neus te snuiten, maar ineens begon de neus als een gek te bloeden, uit beide neusgaten. (Ook wat bloed liep in de keel.) Het duurde lang voordat ik de bloedneus onder controle had. Nu is mijn vraag; wat kan de aanleiding hiervan zijn en moet ik iets doen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2015 om 11:06Als je neus droog is, dan kan het gebeuren dat er tijdens het snuiten een bloedvaatje stuk gaat. Op zich geen reden om bezorgd te zijn. Je moet voor de rest van de dag alleen voorzichtig zijn met snuiten.
Reageren
Als je weer een keer een droge neus hebt, snuif dan eerst een klein beetje water op voordat je gaat snuiten.Anoniem2 oktober 2015 om 12:50Maar wat is dan de oorzaak dat het uit beide neusgaten komt?
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2015 om 14:30Dat hangt af van hoe hoog het bloedvaatje in je neus zat.
ReagerenAnoniem15 oktober 2015 om 17:58Het kan zijn dat jouw bloedneus veroorzaakt werd door uitgedroogd neusslijmvlies. Door uitgedroogd neusslijmvlies ontstaan er korstjes die een bloedneus kunnen veroorzaken. Als je zulke korstjes in beide neusgaten hebt, kan het ook in beide neusgaten gaan bloeden.
Reageren