- Anoniem20 april 2015 om 09:46
Hallo mensen.
Ik ben inmiddels 18 en ik heb sinds mijn 12de al een gevoel in mijn keel wat mij ernstig irriteerd. Ik heb het lang vol gehouden om er mee te leven maar ik ben er nu toch wel echt klaar mee. De ene keer heb ik er meer last van als de andere keer, maar het zit er altijd. Soms houd het me echt bijna de hele nacht wakker. Het voelt een beetje als slijm maar als ik het dan probeer uit te rochelen en te spugen komt het gevoel binnen enkele seconden weer volledig terug.
Als ik door mijn mond adem voel ik ‘het’ een beetje borrelen en als ik met mijn vriendin slaap heeft zij dan ook last van de geluiden die dan uit mijn keel komen. Als ik over mijn neus adem borrelt het niet, maar voel ik het als nog wel zitten. Als ik de klank ‘G’ uitspreek voel ik het ook borrelen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd bijvoorbeeld ook om met zout water te rochelen maar zonder enige success.
Ik heb echt het gevoel alsof ik het er zo uit kan halen maar telkens als ik het probeer lukt het gewoon niet. Het is niet dat ik hierdoor lastiger ademhaal, maar het leid mij vaak af en het verstoord redelijk vaak mijn nachtrust. Iemand enig idee wat dit precies kan zijn en wat ik er tegen kan doen?
Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 april 2015 om 14:54Dat is moeilijk te zeggen zo. Er zou toch eerst eens even in je keel gekeken moeten worden. Ga dus naar je huisarts. Die kan er dan naar kijken.
Reageren