- Anoniem14 januari 2015 om 08:18
Beste allen,
Ik ben al een hele tijd verkouden, heb ook veel last van snot in mijn neus. Nu zag ik gisteren dat deze snot aan de achterkant van mijn keel blijft plakken, wat voor een zeer rot gevoel zorgt.
Na een tijdje kwam dit los en heb ik dit ook uitgespuugd, buiten de lichte groene/gele kleur zat er een beetje rood/bruine streep in, leek op bloed. Nu keek ik in mijn keel en zag dit ook in mijn keel zitten. Heb een foto toegevoegd, niet de leukste foto om te bekijken.
Het is wel zo dat dit verdwijnt als ik het uitgespuugd heb, dan heeft de keel weer een normale kleur.
Oh ja, het komt vanuit de neus naar mijn keel gelopen. Enig idee wat dit kan zijn ?
Ik heb zoiezo volgende week een afspraak bij de KNO arts wegens aanhoudende klachten van de keel (waarschijnlijk amandel ontsteking?1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 januari 2015 om 10:00Dat er slijm vanuit je neusholte naar de keelholte gaat is een normaal verschijnsel. Als je verkouden bent, worden de slijmvliezen overprikkeld waardoor ze voortdurend slijm?snot produceren. Een natuurlijke afvoer is via de keel.
Reageren
Als je veel moet snuiten kan het zijn dar er een heel klein bloedvaartje stuk gaat. Dat zou eventueel een beetje bloed in het slijm/snot kunnen verklaren. Een ontsteking van je amandelen zou het ook kunnen veroorzaken.