Zoeken Vraag het forum

Vocht achter trommelvlies, oorontsteking voorhoofdsholteontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

2 weken geleden ongeveer ben ik neusverkouden geworden. Beetje druk in hoofd maar vorige week is er ineens vocht achter mijn trommelvlies gaan zitten, wat ontzettend pijnlijk was. Nu zit mijn oor nog steeds erg dicht en mijn voorhoofd doet erg zeer.
    Heb inmiddels een ab kuur van de dokter, 1 werkte niet, nu een sterkere .gebruik ook al 2 weken paracetemol, ibuprofen, en neusspray.
    Soms rare plopjes met slikken. soms erg veel druk, maar mijn oor gaat niet los.

Iemand enig idee hoelang dit kan duren?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duren. Eerst moet de verkoudheid volledig zijn opgelost.

Reageren
    Anoniem

Ik heb zelf ook altijd last van de oren, altijd verstopt na een verkoudheid. De pijn komt omdat de buis van Eustachius verstopt zit. Er onstaat dan een druk achter je trommelvlies, en dat kan erg pijnlijk zijn. Vaak heb je dan ook last van een krakend of ploppers geluid. Dit is omdat het drukverschil anders is dan normaal. Als de klachten te lang aanhouden zou ik toch even een verwijzing naar een KNO arts aanvragen bij de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb ook erge last van mijn voorhoofd.Bij bukken vooral En iets meer naar de linkerkant boven linkerslaap
    Ook bij liggen.! op mijn achterhoofd en linkerkant ( waar de ooronsteking zit)
    Gevoel dat er in mijn hele hoofd veel druk komt.
    Nu 2 weken.
    Het lijkt wel of mijn verkoudheid niet meer wil overgaan. Binnen zit alles vast.
    Helder snot met soms beetje geel/groen(sorry voor de details)
    Bij snuiten gaat mijn oor ook weer dichter.

Is dat gebruikelijk dat het zo lang al duurt?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel even duren.
    Eerst maar even de kuur die je hebt gekregen afmaken.

Reageren
    Anoniem

dank je!

Reageren
    Hedwig
    • Hallo, ik heb ook last van vocht achter het trommelvlies. Heb al medicatie gehad, hielp niet en nu een hogere dosis gekregen en ik pak dit nu 3 dagen (Cortisone: medrol). Voordien deden mijn oren niet pijn (alleen enorme druk en duizelig) maar nu doen ze ook enorm pijn. Denken jullie dat dit een goed teken is, of eerder teken van ontsteking? Groetjes
    Reageren
    Tandor

Dat zou een ontsteking kunnen zijn. Ga in ieder geval naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: Vocht achter trommelvlies, oorontsteking voorhoofdsholteontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.