- Anoniem8 januari 2015 om 18:23
2 weken geleden ongeveer ben ik neusverkouden geworden. Beetje druk in hoofd maar vorige week is er ineens vocht achter mijn trommelvlies gaan zitten, wat ontzettend pijnlijk was. Nu zit mijn oor nog steeds erg dicht en mijn voorhoofd doet erg zeer.
Heb inmiddels een ab kuur van de dokter, 1 werkte niet, nu een sterkere .gebruik ook al 2 weken paracetemol, ibuprofen, en neusspray.
Soms rare plopjes met slikken. soms erg veel druk, maar mijn oor gaat niet los.Iemand enig idee hoelang dit kan duren?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 januari 2015 om 19:52Het kan wel even duren. Eerst moet de verkoudheid volledig zijn opgelost.
ReagerenAnoniem8 januari 2015 om 20:17Ik heb zelf ook altijd last van de oren, altijd verstopt na een verkoudheid. De pijn komt omdat de buis van Eustachius verstopt zit. Er onstaat dan een druk achter je trommelvlies, en dat kan erg pijnlijk zijn. Vaak heb je dan ook last van een krakend of ploppers geluid. Dit is omdat het drukverschil anders is dan normaal. Als de klachten te lang aanhouden zou ik toch even een verwijzing naar een KNO arts aanvragen bij de huisarts.
ReagerenAnoniem9 januari 2015 om 08:49Bedankt voor jullie antwoorden.
Heb ook erge last van mijn voorhoofd.Bij bukken vooral En iets meer naar de linkerkant boven linkerslaap
Ook bij liggen.! op mijn achterhoofd en linkerkant ( waar de ooronsteking zit)
Gevoel dat er in mijn hele hoofd veel druk komt.
Nu 2 weken.
Het lijkt wel of mijn verkoudheid niet meer wil overgaan. Binnen zit alles vast.
Helder snot met soms beetje geel/groen(sorry voor de details)
Bij snuiten gaat mijn oor ook weer dichter.Is dat gebruikelijk dat het zo lang al duurt?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2015 om 15:06Dat kan wel even duren.
Reageren
Eerst maar even de kuur die je hebt gekregen afmaken.Anoniem9 januari 2015 om 15:48dank je!
ReagerenHedwig11 augustus 2017 om 00:57- Hallo, ik heb ook last van vocht achter het trommelvlies. Heb al medicatie gehad, hielp niet en nu een hogere dosis gekregen en ik pak dit nu 3 dagen (Cortisone: medrol). Voordien deden mijn oren niet pijn (alleen enorme druk en duizelig) maar nu doen ze ook enorm pijn. Denken jullie dat dit een goed teken is, of eerder teken van ontsteking? Groetjes
Tandor11 augustus 2017 om 13:09Dat zou een ontsteking kunnen zijn. Ga in ieder geval naar de huisarts.
Reageren