- Anoniem19 november 2014 om 12:15
Ik heb al enige tijd iets geks: kleine sliertjes helderroodbloed in mijn slijm/speeksel. Dat gebeurde voor het eerst 4 a 5 maanden terug, meestal is het ’s avonds/ ’s nachts wanneer ik even wakker word óf wanneer ik biertjes drink met vrienden. Met een paar keer spugen verdwijnt het altijd, het is ook nooit veel. Vervolgens is het een periode weg, maar dan komt weer even voor een paar dagen/nachten terug — slechts 2 keer gebeurde het overdag.
Ik heb al een longfoto gehad (normaal), bloedtest (normaal), de KNO-arts heeft alle holtes bekeken (‘nu niets te zien’, zei ie). Maag/slokdarm-onderzoek gaf wel iets, want ik heb vaak buikpijn/gevoelige darmen: een minuscuul maagzweertje, wellicht ten gevolge van teveel maagzuur, waarvoor ik maagzuurremmers heb. Maar eigenlijk geloofde de arts niet dat het daar van kon komen. Inmiddels zegt mijn huisarts dat alle nare dingen wel zijn uitgesloten.
Maar het blijft bij momenten komen en ik maak me er enorm druk om. Ik ben van mezelf al een neuroot, waar ik wel mijn weg mee heb gevonden, maar dit gooit steeds olie op het vuur. Tegelijkertijd: ondanks het feit dat ik veel spanningsklachten heb, waar ik wel gewend aan ben, gaat het uitstekend: niet moe, hardlopen gaat uitstekend, ik val niet af. Hoogstens heb ik wat vaker hoofdpijn en wat pijnlijk gevoel in mijn holtes, maar ik vraag me af of ik me dat niet inbeeld.
Nou de vraag: moet ik blijven doorgaan met zoeken of geloven dat het inderdaad niet erg is en er maar mee leren leven? Wat jullie?
6 reactiesReagerenAnoniem19 november 2014 om 12:19Ow excuus, ik dacht dat ik nog ergens mijn naam kon invullen, want ik houd niet van anonieme post. Was ondertekend, Henry 🙂
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2014 om 00:15Het is moeilijk om aan te geven waar het vandaan komt. Ga eens naar de tandarts en laat je gebit nakijken. Misschien dat het door bloedend tandvlees komt.
ReagerenEtienne30 december 2018 om 09:43Goede morgen
Ja sinds paar dagen heb ik ook een beetje bloedsliertjes in speeksel en de maag wat gespannten waarschijnlijk te veel stress laatste tijd
ReagerenKaatje1 december 2021 om 22:22Dit is wel heel herkenbaar! Ik vraag me af of u er nog achter bent gekomen wat het was?
Alvast dankjewel
ReagerenRamon22 maart 2023 om 10:11Hallo, ik heb sinds een aantal weken last van bloed bij mijn speeksel, ik heb heel gevoelig tandvlees, dat kan bij de minste aanraking al gaan bloeden. Verder heb ik Snacht s altijd een droge keel, omdat ik met mijn mond open slaap. Smorgens als ik dan opsta heb ik het gevoel van bloed in mijn keel, als ik dit dan uitspuug, tanden poets en flos en spoel is het de rest van de dag weg. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb ook last van diabetes type 2 en een hoge cholesterol.
ReagerenSuus22 maart 2023 om 11:33@Ramon
Reageren
Zou het niet verstandiger zijn om je huisarts en de tandarts om advies te vragen?