- Anoniem18 november 2013 om 06:56
Hallo allemaal,
Vanwege mijn werk moet ik veel praten en heb ik sinds enkele weken last van mijn stem, met de volgende kenmerken:
– hese stem
– uitstraling naar de nek
– een brok achter in de keel
– droge keel
– last met slikken
– moeite met opstarten van mijn stem
– opvallend is dat mijn stem aan het einde van de dag beter wordtIk ben langs de KNO-arts geweest en zag dat op mijn rechter stemband een (zeer) klein knobbeltje aanwezig is. Verder zien mijn stembanden er gezond uit. Zijn advies was om enkele dagen niet mijn stem te gebruiken.
Inmiddels ben ik ruim 4 dagen verder, maar blijf ik bovenstaande klachten houden. Ik heb enkele vragen:
a) Zijn er meer forumlezers die zich in deze klachten herkennen? Zo ja, hoe lang heeft het bij jou geduurd voor dit is overgegaan?b)Heb je nog tips?
Alvast bedankt voor de reactie!
2 reactiesReagerenTandor118 november 2013 om 18:32Als de klachten langer aanhouden, is het verstandig om terug te gaan naar de KNO arts. Waarschijnlijk dus een poliep op je stemband. Zo´n poliep kan worden verwijderd.
Heb je ook echt 4 dagen je stem helemaal niet gebruikt?
ReagerenAnoniem21 november 2015 om 00:01Beetje late reactie misschien, maar bij mij zou het ook een poliepje zijn. Geen zorgen meneer!!
Reageren
Uitslag na kweek en operatie “kwaadaardige tumor op de stembanden”. Dus strottenhoofdkanker.