- Jet29 september 2023 om 09:34
En dan bedoel ik de gember? Wie heeft er goede ervaringen mee?
Levi 23 jaar3 januari 2024 om 00:27Ik heb jarenlang last gehad van een verstopte neus. Na een aantal doktersafspraken, neusspray en een prednisonkuur (door de KNO arts) was een operatie aan mijn linkerholtes de enige optie. Zaten bomvol met poliepen. Operatie verliep goed en herstel ook. Alleen een beetje last van narcose. Nu na twee jaar een fikse sinusitis te pakken gehad twee weken daarna weer. Allebei aan de rechterkant van mijn gezicht. Links geen last. Heb erg veel pijn, maar heb nu beclometason gekregen in de vorm van een neusspray. Heeft iemand een tip om de pijn/druk bij mijn slaap en boven mijn wenkbrauw te verminderen zonder medicatie?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2024 om 17:50Ik denk niet dat het zonder medicatie gaat lukken..
ReagerenCarla6 februari 2024 om 22:49En heeft dit inderdaad geholpen? Heb nu Argentyn binnen wat 23 binnen, moet helpen tegen neuspoliepen, hebben hier mensen ervaring mee? En heeft dit geholpen?
ReagerenTim 64 jaar23 april 2024 om 09:28Het begon 5 jaar geleden met dan wel en dan geen verstopte neus wat langzamerhand de komende jaren frequenter werd. . Veel neus sprays gehad Flucatison in het begin hielp het goed, maar na een aantal maanden begon het zelfs averechts te werken. Daarna neus spoeling met dos nasaal zout oplossing dat hielp de eerste maanden ook goed maar moest steeds meer per dag spoelen wat resulteerde in verdroogde slijmvliezen. De huisarts vertelde me allergische Rhinitus en dat was het leef ermee.. Kocht een tijdje later een endoscoop die je op je telefoon aan kon sluiten en keek voor de grap eens ermee in mijn neusgat. Daar zag ik iets van geleiachtig grijze substantie wat als ik lucht opsnoof het verdween en bij uit ademen weer terug was? Opgezocht neus poliepen! Direct naar huisarts weer gegaan en ook hij was overtuigd en kreeg een doorverwijzing kno-arts. Daar scan gehad en bleek dat mijn holtes behoorlijk vol zaten met poliepen en dat het een FES-operatie werd.Op de tussen geplande dag dat ik geopereerd werd, kon niet wachten hebben ze de operatie uitgevoerd. Werd wakker en voelde me goed, de tampons waren hoog geplaatst zodat ik gewoon lucht door de neus had geweldig. 3 dagen later de tampons eruit, relaxed blijven en floepte er gewoon uit met alle operatie resten erbij. Stelt niet zo veel voor.
Reageren
Heerlijke 2 jaar klachtenvrij gehad en goed kunnen slapen, maar helaas ze zijn weer terug . Poliepen worden gezien als onkruid die je steeds moet verdelgen met corticoïde neus sprays (werkt bij mij averechts helaas) en neus spoelen. Weer al die uitstel van executie middeltjes en wachten tot het erg genoeg is voor een operatie. Slecht slapen weer en super balen natuurlijk. Tipje Air Max neusspreiders geeft je wel iets meer lucht.Tim 64 jaar23 april 2024 om 09:31ps ook diverse 30 mg prednison stootkuren van 5 dagen gehad dat hielp enorm en de klachten waren dan weg maar na een maand weer terug.
ReagerenTim 64 jaar23 april 2024 om 14:57Wil nog inhaken op gember en dan de hoeveelheid. Er wordt geroepen hier 20 gram member fijngeraspt maar het advies is echter maximaal 4 gram per dag.. Meer dan dat en zeker 20 gram kunnen grote klachten gaan geven. Tip klonk heel hoopvol maar ga het even niet proberen.
Reageren
heb wel een vernevelaar besteld en een longtrainer. Mijn probleem is op dit moment eigenlijk dat taai groenig slijm/snot wat vast blijft zitten in de droge neus holtes waardoor je amper kunt ademen door de neus vooral als je in bed ligt. ook dat verkouden/grieperig gevoel erbij heel naar .Door neusspoeling komt het wel los maar daarna verergerd het en wordt het steeds droger daarbinnen door het zout. heb nu proefmonster neusxzalf op honing basis besteld om de binnenkant vochtig te houden. Wie herkend dit ook ?Li Diana23 april 2024 om 22:49Hai Tim, je kan andere zouten ook proberen, dan heb je misschien minder last van droogte. Ik doe zuiveringszout en herken droogte niet. Ook ben ik momenteel experimenteren met een beetje xylitol erbij, het lijkt het water zachter ofzo te maken, geeft een ander gevoel.
Reageren
Succes, het is helemaal niks deze kwaal.Tim 64 jaar24 april 2024 om 12:57Hoi Li Diana,
Dat heb ik nog liggen nasaalzout met xylitol kan het proberen in de vernevelaar met de neus adapter erop.
Ga eerst een week helemaal niets aan de inwendige neus doen eens kijken of die ontsteking in mijn neus weggaat even rust daar.Nee het is zeker 3x niks en dan ook nog dat grieperige gevoel de hele dag en vooralsnog weinig tot niets helpt echt waardeloos
ReagerenTim 64 jaar25 april 2024 om 11:52Ik zou graag willen weten hoe gaan jullie om met die neusverstopping tijdens het slapen ?
Wat doen jullie ervoor om te zorgen dat de slaap zo goed mogelijk wordt benut wie heeft een geniale tip !Ik zelf gebruik een neusspreider rubber vormpje dat de neusvleugel naar buiten drukt.
Reageren
Werkt iets mee, wel iets meer lucht maar verwacht geen wonder.
Pleisters vond ik matig hielp wel maar lieten halverwege de nacht los.
Spoelen met dos medical nasaal zout (werkt goed in het begin) maar naar x aantal keren verdrogen toch de slijmvliezen dus even mee gestopt.
spoelen met nasaalzout met xylitol (nog uit proberen)
Gebruik van neuszalf op honing basis voor heling en algemene rust ontstekingen.(werkt wel)
Heb net een vernevelaar mond en neus aangeschaft (moet nog uit testen)
En een airphysio long apparaatje besteld om de longen sterker, gezonder en om het slijm eruit te krijgen.Li Diana25 april 2024 om 22:20Hai Tim,
Reageren
Slapen is lastig, vaak wakker worden en andere houding aannemen en weer proberen door te gaan.
Ik heb mezelf vandeweek een Cegla RC-Cornet N Ademhalingstrainer kado gedaan, duur maar het proberen inmiddels waard.
Net als jij wil ik er ook graag vanaf, maar pas 2 dagen bezig ermee, te verkrijgen bij bol.
Dit apparaatje is niet voor de longen maar voor de neus, het lijkt op borrelen door een rietje.
Aan de vernevelaar had ik niets, het neusspoelen vind ik een vervelend iets en heb ook ik even gestaakt op het moment.
Neussprayen werken hier niet helaas, ben ermee gestopt.
Rotkwaal bah, en zomaar uit het niets onstaan iets langer dan een jaar terug.
Kno kan niets vinden en verder niet helpen, dus ik doe het er maar mee.
Hoe dan ook wens ik je een goede nacht toe!
Gr. LiTim 64 jaar26 april 2024 om 11:08Hi Li,
Ben erg benieuwd naar de resultaten van het apparaat Cegla RC-Cornet N Ademhalingstrainer .
Hou je ons op de hoogte ervan?
Wat ik niet snap is dat de KNO arts niets kan vinden? second opinion vragen?
Niet laten afpoeieren.
Heb je weleens een stootkuur 5 dagen 30 mg prednison gehad?
Een paardemiddel maar werkt bijna altijd, al is het maar voor even en geeft aan dat er degelijk echt wel iets aan de hand is?
Slik je wel vitamine D ?
Er moet iets zijn bv allergische rhinitus die de slijmvliezen steeds doen opzwellen zodanig dat deze deneus passages blokkeren.Gr Tim
ReagerenLi Diana26 april 2024 om 15:23Hai Tim, ja dat zal ik doen. In eerste instantie lijkt het apparaatje ze werk te doen wanneer ik ermee bezig ben, maar niet veel later komen de klachten toch terug.
Reageren
De kno kon niets vinden en gaf mij te kennen dat ik het vermoedelijk zelf in stand hou.
Wel kon hij zien dat de boel van binnen geirriteerd was, zijn onderzoek deed me ook pijn.
De stap van huisarts en kno vond ik al een flinke en een second opinion zal denk ik op hetzelfde uitkomen, in ieder geval is er geen allergie gevonden, uiteraard ga ik terug wanneer de klachten verergeren.
Zijn adviezen neem ik ter harte
Goed ventileren
Veel naar buiten en bewegen
Veel drinken
Veel spoelen
het roken laten en ademhalings oefeningen doen
Proberen er minder mee bezig te zijn, een behoorlijke opgave
Ik pruttel er maar mee door, ondertussen zoekende naar een oplossing.
Gr. LiCD20 januari 2026 om 11:23Hallo,
Reageren
Is dit platform nog on line ?
Laatste reactie dateert van 2024
Heb zelf ook neuspoliepen en had graag zoveel mogelijk informatie van lotgenoten.ilse15 maart 2026 om 20:42bedankt!!!!!
Reageren