- Linda23 april 2013 om 18:20
Sinds december telkens verkouden, bijholteontstekingen en nu sinds zaterdag Eem irritante suis in mijn rechteroor en dikke klier. Ook heb ik daar af en toe pijn aan mijn bijholte.
Ik hoor veel minder met dat rechteroor en de geluiden komen een beetje vervormd binnen.
Als ik s avonds voor het slapen gaan een Temazepam neem verdwijnen alle klachten. S ochtends als ik wakker word zijn we weer terug.
Vandaag bij de huisarts geweest en zij zegt dat de buis van Eustachius verstopt is. Ik hoest nog steeds veel slijm op en ook praat ik nasaal.
Sinds vandaag gebruik ik Antibiotica.
Iemand ervaring hiermee en hoelang gaat dit duren ?
Mijn trommelvlies ziet er overigens goed uit. Als het vrijdag niet over is word ik doorverwezen naar kno arts voor waarschijnlijk buisjes.1 reactieReagerenBram24 april 2013 om 20:29Inderdaad wijzen de klachten op een verstopte buis van Eustachius. het is onmogelijk te zeggen hoe lang dit gaat duren. Soms gaat het snelmover, soms duurt het erg lang. Bij jou is het ook al aardig lang bezig. De onderliggende oorzaak van de verstopping is de verkoudheid. Mogelijk ben je ergens akllergisch voor. Het is inderdaad een goed idee de KNO arts eens te langen onderzoeken. Die maakt een foto van de bijholten, mogelijk een scan, en zal mogelijk een allergietest uitvoeren. Mocht deze laatste positief zijn zal hij/zij gaan behandelen met een anti allergische neusspray, evt icm anti-allergische tabletten.
Met vriendelijke groet,
Reageren
Bram