Zoeken Vraag het forum

Verstopte buis van Eustachius

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda

Sinds december telkens verkouden, bijholteontstekingen en nu sinds zaterdag Eem irritante suis in mijn rechteroor en dikke klier. Ook heb ik daar af en toe pijn aan mijn bijholte.
    Ik hoor veel minder met dat rechteroor en de geluiden komen een beetje vervormd binnen.
    Als ik s avonds voor het slapen gaan een Temazepam neem verdwijnen alle klachten. S ochtends als ik wakker word zijn we weer terug.
    Vandaag bij de huisarts geweest en zij zegt dat de buis van Eustachius verstopt is. Ik hoest nog steeds veel slijm op en ook praat ik nasaal.
    Sinds vandaag gebruik ik Antibiotica.
    Iemand ervaring hiermee en hoelang gaat dit duren ?
    Mijn trommelvlies ziet er overigens goed uit. Als het vrijdag niet over is word ik doorverwezen naar kno arts voor waarschijnlijk buisjes.

1 reactie
    Reageren
    Bram

Inderdaad wijzen de klachten op een verstopte buis van Eustachius. het is onmogelijk te zeggen hoe lang dit gaat duren. Soms gaat het snelmover, soms duurt het erg lang. Bij jou is het ook al aardig lang bezig. De onderliggende oorzaak van de verstopping is de verkoudheid. Mogelijk ben je ergens akllergisch voor. Het is inderdaad een goed idee de KNO arts eens te langen onderzoeken. Die maakt een foto van de bijholten, mogelijk een scan, en zal mogelijk een allergietest uitvoeren. Mocht deze laatste positief zijn zal hij/zij gaan behandelen met een anti allergische neusspray, evt icm anti-allergische tabletten.

Met vriendelijke groet,
    Bram

Reageren
Reageer op: Verstopte buis van Eustachius
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.