Zoeken Vraag het forum

pijnlijke tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vrouwtje theelepel

Hallo,

Ik heb sinds een dag een pijnlijke tong, niet gezwollen met een witte waas erover. Regelmatig lijkt het alsof ik witte slijm heb. Mijn tong doet pijn alsof ik hem verbrand heb. Kan iemand mij vertellen wat het is? Of zal ik er mee naar de dokter moeten?

7 reacties
    Reageren
    vrouwtje theelepel

de pijn is overgeslagen naar mijn keel

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het een virusinfectie is. Ik neem aan dat je een keelontsteking gaat krijgen. Ben je niet verkouden of heb je koorts?

Reageren
    John (moderator)

Kijk even in je keel of die rood is.

Reageren
    vrouwtje theelepel

Ik was vandaag wel wat aan het snotteren, dat is nu alweer over. Mijn keel voelt wel wat watterig aan. Ik vind het moeilijk om te bepalen of mijn keel echt rood is. Ik heb er namelijk nooit eerder naar gekeken, van binnen dan. Ik denk eigenlijk dat het ook vanzelf wel over gaat.

Reageren
    John (moderator)

Uiteindelijk zal het vanzelf overgaan. Maar paracetamol kan heel goed helpen.
    Of de keel rood is goed te zien als je in de spiegel kijkt met open mond en AAAAAHHH zegt. Je zult dan duidelijk de rode verkleuring achter in keel zien.

Reageren
    vrouwtje theelepel

ik geloof dat ik nu ook spierpijn heb aan mijn borstspieren, daar stond ik vanochtend mee op.
    Kan dat een voorteken zijn van de griep die rondgaat?

Reageren
    John (moderator)

Beste vrouwtje theelepel,

Er waart op dit moment een griepepidemie rond!
    Spierpijn samen met de keelpijn en nog wat snotteren lijkt dus idd een virusinfectie! De griep dus.
    Voor de pijnklachten en hoge koorts is paracetamol de beste opolossing. Voor de rest gewoon goed uitzieken.

Beterschap

Reageren
Reageer op: pijnlijke tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.