- vrouwtje theelepel19 februari 2013 om 04:55
Hallo,
Ik heb sinds een dag een pijnlijke tong, niet gezwollen met een witte waas erover. Regelmatig lijkt het alsof ik witte slijm heb. Mijn tong doet pijn alsof ik hem verbrand heb. Kan iemand mij vertellen wat het is? Of zal ik er mee naar de dokter moeten?
7 reactiesReagerenvrouwtje theelepel19 februari 2013 om 17:14de pijn is overgeslagen naar mijn keel
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2013 om 17:29Ik denk dat het een virusinfectie is. Ik neem aan dat je een keelontsteking gaat krijgen. Ben je niet verkouden of heb je koorts?
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2013 om 17:30Kijk even in je keel of die rood is.
Reagerenvrouwtje theelepel20 februari 2013 om 00:14Ik was vandaag wel wat aan het snotteren, dat is nu alweer over. Mijn keel voelt wel wat watterig aan. Ik vind het moeilijk om te bepalen of mijn keel echt rood is. Ik heb er namelijk nooit eerder naar gekeken, van binnen dan. Ik denk eigenlijk dat het ook vanzelf wel over gaat.
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2013 om 00:22Uiteindelijk zal het vanzelf overgaan. Maar paracetamol kan heel goed helpen.
Reageren
Of de keel rood is goed te zien als je in de spiegel kijkt met open mond en AAAAAHHH zegt. Je zult dan duidelijk de rode verkleuring achter in keel zien.vrouwtje theelepel21 februari 2013 om 22:32ik geloof dat ik nu ook spierpijn heb aan mijn borstspieren, daar stond ik vanochtend mee op.
Reageren
Kan dat een voorteken zijn van de griep die rondgaat?John (moderator)
21 februari 2013 om 22:46Beste vrouwtje theelepel,
Er waart op dit moment een griepepidemie rond!
Spierpijn samen met de keelpijn en nog wat snotteren lijkt dus idd een virusinfectie! De griep dus.
Voor de pijnklachten en hoge koorts is paracetamol de beste opolossing. Voor de rest gewoon goed uitzieken.Beterschap
Reageren