Ik heb last van een vreemde druk (trekkend, droog gevoel) helemaal bovenin mijn rechterneusgat. Gedurende de dag wordt het erger en trekt 't gevoel onder mijn oog door naar mijn rechteroor. Het trommelvlies lijkt dan ook een trekkende beweging te ondergaan (ik lijk dit soms ook te horen). Het gevoel bovenin het neusgat lijkt een klein beetje op 't gevoel als je per ongelijk na het snijden van peper je neusgat aanraakt. Soms hoor en voel ik ook een "tikje" en lijkt er iets open te springen (niet dat ik het gevoel heb dat het vastzit). Verder heb ik absoluut geen last van verstoppingen of verkoudheden. De KNO arts heeft een scheef neustussenschot/septum vastgesteld. Zij zegt dat een operatie te overwegen valt, maar kan geen garanties geven op succes. Zelf vind ik het raar dat ik helemaal geen last heb van verstopte neus en dergelijk. Wel kan ik standaard niet door mijn rechterneusgat ademen. Als ik mijn neusvleugel iets naar buiten trek lukt dit wel. Ik hoop dat mensen dit probleem herkennen en/of tips voor mij hebben.
Ik herken dit hele verhaal, alleen bij mij hebben ze inmiddels al 3x geopereerd zonder succes. Ik heb vooral last van knappende geluiden in mijn neus. Dus ik voel dan een druk bovenin mijn neus en daarna volgt een knap geluid (een soort openspringen). Doktoren weten niet wat ze ermee aan moeten. Bij mij zit mijn neus ook niet dicht. Ik zou in ieder geval niet laten opereren.
@Jolanda Bij mij is er een zeer scheef neustussenschot geconstateerd. De operatie zou een correctie van dit schot behelsen. Dit hoeft mijnsinziens maar één keer te gebeuren. Hebben ze bij jou drie (3!) keer deze neusschotcorrectie uitgevoerd of was 't n andere operatie?
Ik adem al zo lang als ik me kan herinneren door een neusgat. Ik ga me echt niet laten opereren. Ik heb er eigenlijk geen last van, behalve wanneer ik verkouden ben, maar ja, dan heeft iedereen een verstopte neus.
@Kimmie Mijn klacht is niet het ademen door één neusgat. Mijn klacht is het vreemde, drukkende gespannen gevoel bovenin rechterneusgat (zie mijn originele post).
Herken het helemaal, soms het gevoel dat er wat leeft bovenin me neus.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies