- Ik23 augustus 2017 om 08:29
hallo mensen, ik loop nu al een week rond met heel veel pijn. Als ik slik lijkt het net kf er een mes in mijn keel steekt. Ik had hiervoor een tijdje oorpijn. Maar dat is weggegaan. Ik ben gisteren naar de huisarts gegaan want ik kan niks eten of drinken. Het enige waf ik zowat op heb is thee een 1000 paar paracetamolletjes. Huisarts zei dat het vanzelf wel weer over ging. Ik heb zo veel pijn help.
John (moderator)
23 augustus 2017 om 09:49Gebruik een andere pijnstiller. Neem ibuprofen 400 mg samen met 1000 mg paracetamol 3 x per dag.
ReagerenYass24 augustus 2017 om 10:41Beste,
Ik heb al 2 weken last van steken in mijn keel die uitstralen naar mijn oren en hals.
Zelf heb ik geen opgezette klieren of koorts maar als ik bijvoorbeeld moet boeren dan krijg ik harde steken vanachter in mijn keel. Sinds ik het heb, heb ik ook achter mijn huig in mijn keel een beetje rode uitslag gekregen.
Als ik mijn tong uitsteek kan ik soms mijn tongamandel zien. En zelf loop ik elke dag met een jeukende neus gevolgd door een loopneus.
Zou iemand mij hier mee verder kunnen helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 10:59Ik denk dat je eens naar de huisarts moet gaan met de klachten. Doe kan dan eens naar de keel kijken
ReagerenJes9 september 2017 om 10:44Beste,
Ik loop al een tijdje met een kriebelneus, loopneus en vaak heb ik ook niesbuien.
En het rare eraan is, als ik vaak heb geniesd, dat ik de dag erna dan een hele week benauwd of kortademig ben met een piepende ademhaling.
Door het overmatig niezen heb ik ook de laatste tijd vaak een “knakkende” slikreflex en heb ik rode uitslag gekregen in mijn keel.
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen waaraan dit mogelijks zou kunnen liggen.
Bij voorbaat dank,
Mvg,
ReagerenJohn (moderator)
9 september 2017 om 11:33Je zou een allergie kunnen hebben. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenGeof12 september 2017 om 12:01Ik zit met hetzelfde.
Altijd een kriebelneus, loopneus en overmatig niezen. Ook een rode keel zonder opgezette klieren of amandelen.
ReagerenNa het niezen ben ik wel altijd een paar dagen benauwd/kortademig en geef ik altijd taaie gele slijm op. Naast het slijm heb ik ook steeds een piepende ademhaling.
Daarnaast heb ik ook keelpijn bij het praten dat uitstraalt naar mijn oren en soms naar mijn hals.
Een idee wat het zou kunnen zijn?
Danku.
Groetjes,
John (moderator)
12 september 2017 om 12:38Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Het zou een allergie kunnen zijn. Ga in ieder geval met de klachten naar de huisarts
ReagerenBert13 september 2017 om 17:21Beste
Heb onlangs een witte vlek gekregen op de rechter bovenkant en de rechterzijde van mijn tong.
Zelf heb ik ook altijd een piepende ademhaling en ben ik steeds meerdere dagen benauwd na niezen.
Soms heb ik zelfs hevige niesbuien.
Wat zou het kunnen zijn want ik lees op het internet verscheidene artikels over leukoplakie en gerelateerd aan hiv of aids, ik vind het maar raar.
Alvast bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2017 om 17:46Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Â Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenRachel14 september 2017 om 19:41Ik heb nu al 2 weken last van een opgezette keel. Erg zere oren, en ook witte puntjes in de keel. Pijn bij het slikken. Afgelopen maandag bij de huisarts geweest en Azitromycine 500 mg gekregen. Die kuur duurde 3 dagen. Heb de kuur nu af maar het is echt helemaal niks beter. Slikken lukt bijna niet. Overdag is het minder erg dan ’s avonds. ’s Avonds is het bijna ondraaglijk.
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2017 om 20:37Als de klachten blijven aanhouden, ga dan na het weekend weer terug naar de huisarts
ReagerenJean22 september 2017 om 00:09Beste
Ik ben op een dag een week heel benauwd geworden nadat ik een stuk of 20 keer geniesd heb.
Sindsdien ben ik al een halfjaar elke maand een week benauwd en kortademig, daarbij hoest ik altijd ook dik gele slijm op en heb ik een piepende en zeurende ademhaling.
Zelf heb ik ook vaak een jeukende neus en een loopneus.
Wat zou het kunnen zijn?
Danku
Mvg,
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2017 om 00:44Een virusinfectie die verkoudheid heet.
ReagerenLukasz22 september 2017 om 12:43Ik zit zelf ook al 10 maanden met benauwdheid verspreid over bepaalde periodes.
Het rare is dat het is begonnen door een hevige niesbui waarbij ik de hele dag zat te niezen en sindsdien ben ik meerdere keren benauwd en in ademnood, zelfs zonder dat ik moet niezen. Nu krijg ik soms ademnood door op mijn buik te gaan liggen of door trappen te lopen.
En dan geef ik minstens een week heel veel gele slijm op en heb ik een ratelende ademhaling.
Kent iemand de oorzaak hiervan?
Bedankt.
Reageren