- Anoniem18 maart 2016 om 23:29
Zelf ben ik 13 en heb last van brandende keelpijn en oorpijn aan de linker oor. Ook bij slikken soms
Ook hoofdpijn maar dat is soms ook geem verstope neus… Iemand misschien die weet wat het is? Of hoe ik er van af moet komenJohn (moderator)
18 maart 2016 om 23:31Mijn vorige antwoord is ook voor jou van toepassing
ReagerenAnoniem31 maart 2016 om 11:41Hallo,
Ik heb grotendeels dezelfde symptomen. 3 weken geleden kreeg ik een griep – of verkoudheidsvirus (benauwd, verstopte neus, hoesten, koorts etc). Dit ging over en 5 dagen later weer koorts. Nu met veel hoofdpijn, pijn achter ogen. Ben toen na de HA geweest en zag een rode keel en zei dat het een virus was (dit was vorige week). Ik heb toen voor de zekerheid antibiotica gekregen. Benauwdheid, hoesten en koorts is wel verminderd sindsdien.
Maar ik heb nog steeds de vermoeidheid (slappe benen), warm hoofd (temp is dan 37,2) en af en toe nu ook een rood oor met steken, pijnlijke keel, slijmprop in keel en droge mond. Voordat dit alles begon rookte ik ben sinds de eerste symptomen toen wel gestopt (en sindsdien niet meer gerookt).
Herkent iemand dit en moet ik hiermee weer terug naar de HA. Of heeft iemand tips om snel te herstellen.
Reageren
Alvast bedanktJohn (moderator)
31 maart 2016 om 11:54Het kan best nog de nasleep van de griep zijn.
Reageren
Als de klachten aanhouden, ga dan wee terug naar de huisarts.Anoniem6 mei 2016 om 14:32Het zou ook eventueel kunnen dat je speekselsteentjes hebt , komt niet vaak voor maar is altijd een mogelijkheid
ReagerenAnoniem24 juni 2016 om 07:15Bij mij begon het 4 dagen geleden na de nacht. Het kwam plotseling opzetten, meteen 2 pcm gepakt. Toen hielp dat nog een beetje. Woensdag morgen hield ik het echt niet meer uit van de pijn. Achterin mijn keel zaten geel/witte vlekken en ik had koorts. Pcm hielp niet en van ibf moest ik overgeven. De dokter heeft toen meteen een antibiotica kuur voorgeschreven. Nu 4 dagen later heb ik het aan de andere kant. Plus dat waarschijnlijk mijn oor ook nog is gaan ontsteken. Ik weet niet meer wat ik moet nemen tegen de pijn, niets helpt. Moet ik weer terug naar de dokter of weet iemand wat ik tegen de pijn kan doen. Het is echt niet om uit te houden.
ReagerenAnoniem7 juli 2016 om 21:04KAN OOK MAAGZUUR ZIJN, REFLUX (gerd). jE KAN DOOR HET MAAGZUUR DAN OOK BV HEES WORDEN EN SLIKPIJN HEBBEN EN ZELFS UITSTRALEN NAAR JE OREN.
ReagerenAnoniem23 augustus 2016 om 13:36Ik heb een paar dagen geleden mijn amandelen laten opereren omdat ik chronish pijn had voornamelijk omdat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad. Ben nu 18 en wat ik wil zeggen is dat de pijn verschrikkelijk is, dus niet doen als het niet nodig is. Het is nu de 4de dag na de operatie, en kan nog steeds niet praten van de pijn.. De oorpijn is het ergst. Kan er de hele nacht niet door slapen. Ik zit serieus te denken
Reageren
dat er of iets niet goed is omdat ik het in Servië heb laten opereren ( omdat ik daar nu tijdelijk woon). Moest ook heel veel bloed overgeven trouwens. Mijn punt is dat als je je laat opereren, zoek goed uit waar je het laat doen.ruben14 november 2016 om 02:40ik heb ook keelpijn en aan mijn linker oor doet het ook zeer
ReagerenSam14 november 2016 om 09:48Al is getest op Pfeiffer? Ik kwam er ook niet af na vele antibiotica, bleek de ziekte van Pfeiffer te hebben.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 10:22Oorpijn bij keelontsteking is niet zo raar. Als je er veel last van hebt, ga dan even naar de huisarts
ReagerenValery3 februari 2017 om 05:00Ik heb koorts gekregen afgelopen woensdag middag en1 dag later waren mijn klieren dik en pijnlijk opgezet mijn is keel is zeer rood ik kan amper praten of slikken zorda ik op sta van liggen krijgen ik stekende oorpijn en hoofd pijn water slikken doet pijn en ik kan alleen soep eten moet ik naar de huisarts  meisje 15 jaar
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2017 om 10:56Je hebt blijkbaar een keelontsteking. Als je er erg veel last van hebt ga dan even naar de huisarts
ReagerenSwrl25 april 2017 om 21:33ik heb sinds 3 dagen hevige keel en oorpijn (alleen links) en vooral als ik slik en praat maar het word erger nu ook als ik niet slik of praat. moet heel veel hoesten en piep een beetje. Begin nu warm aan te voelen en overal pijn van het hoesten kan wel janken? Weet iemand wat dit is en hoe dit opgelost kan worden?
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 23:16Dat heet keelontsteking. Â Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken. Neem tegen de pijn paracetamol.
Reageren