Zoeken Vraag het forum

Neusoperatie (neusbrug en tussenschot) en daarna vliegreis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Christiaan

Goedenavond,

Ik heb een vraag: momenteel sta ik op de wachtlijst voor een operatie aan de neus. In juli ga ik vliegen. Tot wanneer kan ik geopereerd worden zonder dat ik in de problemen kom met de vliegreis? Ik heb ooit gelezen dat je minimaal 70 dagen niet moet vliegen. Klopt dat?

Groet,
    Christiaan

3 reacties
    Reageren
    Emma

Ik denk dat dat afhangt van de maatschappij. Staat er niets over vermeld op de site van de maatschappij waar je mee gaat vliegen?

Emma

Reageren
    mij

Hallo,
    Ik ga vrijdag naar de huisarts.
    Mijn tussenschot staat scheef (er zit zegmaar een knik in). snachts geeft dit een onwijs benauwd gevoel en heb vaak last van een verstopte neus. Ik kom snachts gewoon niet in slaap en slaap altijd met me mond open. Nou is niet alleen mijn tussenschot scheef, maar ook mijn neusrug is schuin verzakt(heel raar om uit te leggen) waardoor de buitenkant van mijn neus er heel anders uitziet dan voorgeen (heb met voetbal een elleboog op mn neus gehad, waardoor alles los zat maar heb daar nooit wat aan laten doen). Ik heb ook last van duizelingen en ben snel moe (kan dat hiermee te maken hebben). Ik voreg me af of bij jullie bij het neustussenschot, alleen het kraakbeen scheef is of ook het botje daarvoor (bij mij is het alleen het kraakbeen (dat ik als ik duw ook rechts kan zetten maar na 1 a 2 seconde weer schuin staat). Als ik naar de kno ga, geven zei dan snel hun jawoord op een operatie of sturen ze je eerst weg met neusspray etc. wat toch niet gaat helpen??
    Daarnaast vroeg ik me af of na die operatie je neus er aan de buitenkant ook anders uit kan gaan zien??
    beetje lang verhaal, maar alvast bedankt. !

Reageren
    Emma

Hai, mijn broer heeft jaren geleden (ik meen me te herinneren ook met voetbal) een scheve neus gekregen. Die hebben ze toen rechtgezet. Hij heeft daarna een poosje met een soort verband op zijn neus gelopen, maar verder was er niets te zien aan de buitenkant. Hij staat nu gewoon weer recht.

Succes!

Reageren
Reageer op: Neusoperatie (neusbrug en tussenschot) en daarna vliegreis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.